کاشف اسرار-فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان، یکی از معضلات حفاظتی استان را استفاده از خودروهای سواری برای حمل چوب آلات قاچاق دانست و یادآور شد: متاسفانه برخی از افراد اقدام به قاچاق چوب با خودروی شخصی می کنند که کار را برای نیروهای حفاظتی دشوار کرده است.

محمد قربانی لرد در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه در ۱۰ ماهه امسال ۱۳۱۱ فقره عملیات کشف و ضبط چوب آلات جنگلی قاچاق و غیر مجاز توسط یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان اجرا شده است، اظهار کرد: حجم چوب آلات مکشوفه معادل ۱۱۳۴ مترمکعب بوده است.

وی از دستگیری ۱۸۷۱ نفر در رابطه با قطع و حمل غیر مجاز چوب آلات در مدت مذکور خبر داد و تصریح کرد: همچنین ۸۹۸ دستگاه وسیله نقلیه شامل کامیون، نیسان و سواری و… توقیف شده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان، با بیان اینکه در مدت مذکور هشت مورد درگیری نیروهای حفاظتی با قاچاقچیان رخ داده و ۱۹ مجروحی از نیروهای حفاظتی داشتیم، گفت: خوشبختانه چوب آلات قطع شده مربوط به درختان ممنوع القطع و جنگلی نبوده و بیشتر شامل حمل بدون مجوز چوب آلات زراعتی در اراضی ملی بوده است؛ همچنین بخش عمده چوب آلات کشف شده مربوط به قاچاق از سایر استان هاست که در ورودی ها و خروجی های استان ضبط شده است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان، یکی از معضلات حفاظتی استان را استفاده از خودروهای سواری برای حمل چوب آلات قاچاق دانست و یادآور شد: متاسفانه برخی از افراد اقدام به قاچاق چوب با خودروی شخصی می کنند که کار را برای نیروهای حفاظتی دشوار کرده است.

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :