کاشف اسرار-مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری _صنعتی و ویژه اقتصادی، اظهار کرد: در طرح توسعه محدوده منطقه آزاد انزلی، الحاق فرودگاه رشت نیز به این منطقه در دستور کار قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری کاشف اسرار، سعید محمد ” در جریان سفر امروز رییس جمهوری و برخی از اعضای هیات دولت گیلان با بیان این مطلب،افزود: با عنایت به اینکه متأسفانه بخش عمده ای از ظرفیت این منطقه و کریدور شمال ـ جنوب مغفول باقی مانده و مورد بهره برداری قرار نگرفته، استفاده حداکثری از این ظرفیت ها با محوریت منطقه آزاد انزلی که انتهای این مسیر ترانزیتی است، از مهمترین برنامه های سفر اینجانب و هیأت دولت است.

وی بررسی و رفع حلقه های مفقوده توسعه فعالیت های منطقه آزاد انزلی در قالب افزایش محدوده این منطقه را از دیگر اهداف و برنامه های مورد نظر دبیرخانه متبوع خود عنوان کرد .

به گفته این مقام، با عنایت به استقبال گسترده سرمایه گذاران و محدودیت اراضی منطقه آزاد انزلی،طرح توسعه محدوده آن در حال پیگیری از مجلس شورای اسلامی است تا زمینه جذب طرح های سرکایه گذاری تولیدی بیشتری فرآهم شود.

” محمد ” از اضافه شدن محدوده فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت به منطقه آزاد انزلی خبر داد و گفت: با این اقدام ظرفیت های ترانزیتی بهترو متنوع تری در ارتباط با بهره برداری بیشتر از فرصت های کریدور شمال ـ جنوب، ایجاد می شود.

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :