کاشف اسرار-نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به سفر رئیس جمهوری و هیات دولت سیزدهم به استان در روز جمعه گذشته، گفت که اجرایی نمودن تأکیدات مهم رئیس جمهوری، به قید فوریت در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری کاشف اسرار، اسدالله عباسی ” عصر امروز در جلسه نظارت بر اجرای تأکیدات ” سید ابراهیم رئیسی در سفر به گیلان که معاون اجرایی رئیس جمهوری نیز حضور داشت،  اظهار کرد: اجرایی نمودن دستورات رئیس‌جمهوری، به قید فوریت در حال انجام است .

به گفته وی ،تشکیل کارگروه آزادسازی سواحل دریای خزر با در نظر داشتن حریم ۶۰ متر زیر نظر معاون اجرایی رئیس جمهوری و کارگروه احیاء و نجات تالاب انزلی و رودخانه های گوهر رود و زرجوب رشت ازجمله آنهاست.  

این مقام ،آزاد سازی سواحل توسط دستگاه‌های اجرایی را یکی از دستورات مهم رئیس جمهوری ذکر و خاطرنشان کرد: در خصوص آزاد سازی سواحل ، اولین جلسه کارگروه، تشکیل و همه دستگاه‌های اجرایی تا پایان بهمن‌ماه جاری باید در خصوص آزاد سازی اقدام کرده و بناهای خود را تخریب کنند در غیر این صورت با آن دستگاه برخورد می‌شود.  

عباسی ” با تأکید بر لزوم توجه به حفظ حریم سواحل توسط دستگاه‌ها و نهادهای دولتی ادامه داد : گیلان یکی از استان‌های ساحلی کشور بوده و باید از این ظرفیت در راستای رونق گردشگری و اشتغال استفاده کرد.

وی با تاکید بر این که تا ۲۰ روز آینده تمامی دستگاه‌های اجرایی، ملزم به تخریب بناهای ساخته شده در راستای اجرای این دستور  هستند،با اشاره به وضعیت تأسف‌ بار رودخانه های زرجوب و گوهر رود رشت ،تصریح کرد: در خصوص این دو رودخانه ، متأسفانه فاجعه زیست‌محیطی روی داده به‌طوری‌که شیرابه و فاضلاب‌های بسیاری به‌صورت مستقیم وارد این رودخانه ها می‌شود .

استاندار ، متذکر شد : در همین راستا امروز همراه با معاون اجرایی رئیس‌جمهوری، بازدیدی از این مناطق انجام‌ و آسیب‌شناسی لازم صورت گرفته است و بدون انجام ‌کارهای کارشناسی و مدیریت جهادی نمی‌توان مشکلات استان‌ را برطرف کرد،

عباسی ، اضافه کرد : بعد از سفر دولت سیزدهم به گیلان، امروز معاون اجرایی رئیس‌جمهوری به این استان سفر کرده تا از این طریق بتوان بخشی از مشکلات را برطرف کرد.  

وی با اشاره به شناسایی منشأ آلودگی‌های دو رودخانه زرجوب و گوهر رود رشت گفت: حجمی از اراضی کشاورزی منطقه سیاه‌اسطلخ که رئیس‌جمهوری هم از آن بازدید داشتند، توسط آب این رودخانه ها تأمین می‌شود .

نماینده عالی دولت در گیلان ، خاطر نشان کرد : به همین منظور ، سازمان جهاد کشاورزی باید منبع آب تأمین‌کننده اراضی کشاورزی در این محل را تغییر دهد.  

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :