کاشف اسرار- سفیر ایران در ارمنستان، با رییس هیأت مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد انزلی سازمان در خصوص راهکارهای بهره گیری از توانمندی های دو طرف و هم افزایی بیشتر به منظور گسترش مناسبات کشورمان با اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ترانزیت بین المللی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

به گزارش کاشف اسرار، با ” مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی با ارائه تحلیل و گزارشی از مزایا و معافیت های قانونی مناطق آزاد ایران به بیان ظرفیت ها،فرصت ها و مزیت های منطقه متبوع خود به ویژه در زمینه کریدورهای شمال-جنوب، و چین-قزاقستان-ایران و توانمندیهای لجستیکی بنادر انزلی و کاسپین که محدوده این منطقه واقع شده اند پرداخت .

علی اکبری اوسط مقدم ” با اشاره به اهمیت افزایش همکاری ها با وزارت امور خارجه به منظور ترسیم دیپلماسی اقتصادی واحد در مراودات منطقه ای و بین المللی کشورمان، اظهار داشت: با توجه به زیرساخت های مناسب موجود، اتصال قریب الوقوع به خط آهن سراسری، این منطقه می تواند به هاب مبادلات تجاری کشورهای اوراسیا،حاشیه دریای خزر،قفقاز و آسیای میانه تبدیل بشود.

وی ادامه داد : در نتیجه علاوه بر ترانزیت، منطقه آزاد انزلی به عنوان یک منطقه آزاد پیشرو در ارتباطات منطقه ای ایران می تواند عرصه خوبی جهت حضور تولید کنندگان ارمنی باشد و آغاز این مسیر همکاری را می توان در قالب برگزاری نمایشگاه تخصصی واحدهای تولیدی این منطقه و ارمنستان تعیین کرد، برنامه ای که جهت برگزاری آن آمادگی خود را اعلام می کنیم .

سفیر جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان به تجزیه و تحلیل مولفه های موفقیت در بازار ارمنستان به عنوان یک عضو فعال و مهم اتحادیه اقتصادی اوراسیا در قفقاز جنوبی پرداخه و خواستار ارائه بسته های تبلیغاتی معرفی ظرفیت ها و فرصت های سرمایه گذاری و فعالیت اقتصادی در مناطق آزاد ایران جهت ارائه در سفارتخانه های مختلف شد.

عباس بدخشان ظهوری ” افزود: با عنایت به ذهنیت خوب و مقبولیت محصولات تولیدی ایرانی در ارمنستان و این واقعیت که یکی از مهمترین مسیرهای ارتباط زمینی کشورمان با اروپا از طریق کشور مزبور صورت می گیرد، باید تصریح کرد صادرات مجدد، تولید محصولات مشترک،کشت فراسرزمینی، دامپروری و شیلات بهمراه همکاری های مالی و با مناطق آزاد را می توان به عنوان مهمترین اولویت های همکاری دو جانبه عنوان کرد.

گفتنی است دو طرف در خصوص توانمندی های واحدهای تولیدی-صنعتی و همکاری های ترانزیتی به تبادل نظر پرداختند.

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :