کاشف اسرار-روز گذشته برابر با چهارشنبه 27 بهمن ماه بود مدیر سایت شهرداری رشت به نقل از شهردار ، خبری با تیتر : ” آسفالت و لکه گیری ۴۰ محله از ۵۵ محله رشت طی ۱۰۰ روز گذشته ” منتشر کرد.

سید امیر حسین علوی امندانی ” در بخشی از اظهارات خود، ادعا کرد : “عملیات آسفالت و لکه‌گیری در محلات رشتیان، علی آباد، پستک، گلسار، آزادگان، کوی حسینی، پل عراق، دباغیان، آفخرا، پیرسرا، پیرکلاچای، آزاد، هلال احمر، پردیسان، چمران، دیانتی، فلسطین، کسبخ، آب آسیاب، آج بیشه، حمیدیان، نخود چر،  ولکس ،سلیمان داراب، حافظ آباد، پاسکیاب، جماران، قلعه سرا، کردمحله، پل طالشان و … اجرایی شد”.

خبرنگار پایگاه خبری کاشف اسرار ظهر امروز برای راستی آزمایی و بررسی اظهارات این مسئول شهری به محله پیرکلاچای رشت رفت و تعدادی از شهروندان ساکن به شدت از بی توجهی شهرداری برای ترمیم ،لکه گیری و انجام عملیات روکش آسفالت انتقاد کردند.

وضعیت برخی از کوچه ها به شدت افتضاح می باشد که تردد برای عابرین پیاده و خودروهای عبوری سخت می باشد و شهروندان در گفتگوهای جداگانه با خبرنگار ما از شهردار درخواست کردند هر چه سریعتر نسبت به انتظار به حق ساکنین و دیگر شهروندان عبور توجه جدی داشته باشند.

فقدان آسفالت در برخی از معابر ، وجود چاله های متعدد، عدم ترمیم نوار حفاری و وجود آب گرفتگی پس از بارش نزولات آسمانی و پاشیدن گل و لای بر روی عابرین پیاده و خودروهای عبوری و عدم ترمیم تابلوهای معابر از جمله مشکلات اهالی محل به شمار می آید.

با توجه به تصاویر تهیه شده از برخی معابر مذکور در روز جاری ، این سئوال در ذهن تداعی شده آیا : “آیا شهردار رشت در روز روشن دروغ گفت ؟” آیا قبل از این که سخنان مورد نقد بر زبان براند از محلات مذکور بازدید به عمل آورد تا صحت آسفالت و لکه گیری ۴۰ محله از ۵۵ محله رشت ارزیابی کند ؟

امام علی علیه السلام در سیره عملی و نظری خود تأکید داشتند حاکم باید با صراحت و صداقت با مردم برخورد نماید و براساس همین اخلاق سیاسی بود که چون آن حضرت زمام امور را در دست گرفت در نخستین خطبه حکومتی خود به مردم فرمود: «پیمان من بدانچه می گویم در گرو است و به درستی گفتارم متعهد و متکلفم»

 در نامه خود به مالک اشتر می فرماید: «و هر گاه رعیت بر تو بدگمان گردد، عذر خویش را آشکارا با آنان در میان بگذار و با این کار از بدگمانی نجاتشان ده، که این کار ریاضتی برای خودسازی تو و مهربانی کردن نسبت به رعیت است و این پوزش خواهی تو آنان را به حق وا می دارد»

اشتراک این خبر در :