کاشف اسرار-استاندار گیلان تاکید کرد: دستگاه های متولی با همکاری دهیاران و کشاورزان، لایروبی انهار و زهکش ها را قبل از شروع سال جدید برای استفاده بهینه از آب انجام دهند.

به گزارش پایگاه خبری کاشف اسرار، اسدالله عباسی در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان، با اشاره به تشویق کشاورزان برای انجام شخم اول مزارع گفت: آماده سازی به موقع مزارع و ایجاد بستر مناسب برای اتمام شخم اول توسط کشاورزان با ارائه مزایای آن توسط دستگاه های متولی با کمک رسانه ها به ویژه صدا و سیما نقش به سزایی در مدیریت آب و نوید سال زراعی خوب دارد.

وی افزود: استفاده از آب باران و لایروبی انهار و زهکش‌ها و هدایت آب های موجود به سمت مزارع برای انجام عملیات شخم اول تا پایان سال جاری، راهکاری مناسب برای استفاده بهینه از آب  در کشت و کار برنج است.

 این مقام خطاب به فرمان داران و مدیران دستگاه های متولی کشاورزی و آب ، بر شتاب دهی  لایروبی انهار و زهکشی تاکید و خاطر نشان کرد: همه به کمک کشاورزان بیایند تا با این کار ضمن جلوگیری از هدر رفت آب، شالی کاران بتوانند با آرامش خاطر بیشتری به کار زراعت بپردازند.

عباسی ” به کشاورزان نیز برای توجه به اطلاعیه های صادره ازسوی جهاد کشاورزی، آب منطقه ای و فرمانداری ها توصیه کرد و گفت: استفاده خوب از بارش نزولات آسمانی و نیز آغاز کشت و کار بر اساس زمان بندی اعلامی که با توجه به شرایط آب و هوایی و منابع آبی اعلام می شود، از سوی کشاورزان مورد توجه قرار گیرد.

در این جلسه که فرمان داران شهرستان های گیلان به صورت ویدئو کنفرانس شرکت داشتند، تعدادی از اعضای جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان گزارش کار ارائه کردند.

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :