کاشف اسرار-مدیر کل منابع طبیعی و آب خیزداری گیلان گفت: به مناسبت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری افزون بر ۲۰۰ هزار اصله نهال در این استان توزیع می‌شود.

به گزارش کاشف اسرار،میر حامد اختری به مناسبت آغاز هفته منابع طبیعی و آبخیزداری “هفته درختکاری” در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این نهال‌ها شامل انواع گونه‌های پهن برگ و سوزنی برگ هستند.

وی توزیع قلمه را یکی دیگر از برنامه های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان در این هفته عنوان کرد و افزود: توزیع انواع نهال و قلمه در ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری در شهرستان های استان توزیع می‌شود، جمعه گذشته نیز ۵۰۰ اصله انواع گونه‌های جنگلی سازگار با طبیعت رایگان بین نمازگزاران در رشت توزیع شد.

این مسئول با اشاره به پویش ایران سبز، ایران قوی “هر ایرانی یک درخت” با هدف با هدف توسعه فضای سبز و ترویج فرهنگ غرس نهال خاطر نشان کرد: در اجرای این پویش تاکنون ۱۵ هزار اصله نهال کاشته شد، ضمن اینکه این پویش تا فروردین سال آینده “تا زمان کاشت نهال” ادامه دارد.

اختری ” اضافه کرد: علاوه بر این امسال ۳۰۰ هزار اصله نهال برای مراقبت و نگهداری و ۱۲۰ هزار اصله نهال نیز برای جنگل‌کاری و توسعه جنگل در استان کاشته شده‌است.

وی با اشاره به اجرای طرح زراعت چوب برای حفاظت از عرصه‌های جنگلی و تامین مصارف داخلی اظهار داشت: پارسال 1 هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی مستعد گیلان در قالب طرح زراعت چوب صنوبرکاری شد و امسال این میزان به ۲ هزار هکتار افزایش یافته‌است.

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :