کاشف اسرار-مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشت گفت: دلیل افزایش قیمت برنج دلال بازی در بازار است.

مسعود اسدی پرور در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه شهرستان رشت بزرگترین شهرستان تولید کننده برنج کشور است، اظهار کرد: در گذشته رصد قیمت و تنظیم بازار برنج بر عهده وزارت سمت بود که اخیرا به جهاد کشاورزی واگذار شده و این امر موجب شد که عید امسال شاهد قیمت مناسب برنج باشیم.

وی افزود: در عید امسال ۲۰۰ تن برنج خارجی نظیر؛ برنج هندی و تایلندی در فروشگاه های مختلف رشت توزیع شد و این توزیع همچنان ادامه دارد.

اسدی پرور در خصوص افزایش قیمت برنج بومی در روزهای اخیر خاطرنشان کرد: اگر اقدامات لازم انجام نمی شد شاید قیمت برنج بومی به ۹۰ هزار تومان هم در رشت می رسید.

وی یادآور شد: در حال حاضر ترمز افزایش قیمت برنج کشیده شده و قیمت صعودی برنج بومی کاهش یافته است و به طور میانگین کیلویی ۷۰ هزار تومان است که مصرف کنندگان می توانند از کارخانه های شالیکوبی تا ۶۵ هزار تومان هم تهیه کنند.

اسدی پرور تصریح کرد: کاملا مشخص است که دلیل افزایش قیمت برنج دلال بازی ها است و برای برنج ۱۴۰۱ تمهیدات ویژه ای اندیشیده شده تا دست دلالان از بازار برنج بومی کوتاه شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رشت گفت: یکی از این راهکارها کشت قراردادی برنج است که سهم شهرستان رشت امسال برای اجرای این قرارداد ۴۶۶۰ هکتار است که ۴۱۶۰ هکتار آن برای کشت قراردادی برنج بومی و ۵۰۰ هکتار نیز برای کشت برنج ارقام پرمحصول است.

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :