کاشف اسرار-مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی اعلام کرد: مجموع صادرات و صادرات مجدد واحدهای تولیدی و تجاری این منطقه در سال ۱۴۰۰ از مرز ۲۸۰ میلیون دلار گذشت.

علی‌اوسط اکبری‌مقدم در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در راستای تحقق شاخص های اقتصاد مقاومتی در بخش صادرات و ارزآوری برای اقتصاد کشور، مجموع صادرات و صادرات مجدد بیش از ۱۶۰ واحد تولیدی-صنعتی منطقه به همراه شرکت های تجاری صادراتی و همچنین صادرات خدمات فنی منطقه در سال گذشته از مرز ۲۸۰ میلیون دلار گذشت.

وی تصریح کرد: طی این مدت صادرات کالاهای تولیدی توسط شرکت ها و کارخانجات فعال در منطقه آزاد انزلی به ۲۰ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار رسید.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: کارخانه های مستقر در منطقه آزاد انزلی مجموعه ای از کالاهای دیوارپوش ، انواع چوب ، مواد سوختی شامل انواع هیدروکربن های سبک و سنگین ، میخ و مفتول های فلزی ، پرینترهای صنعتی ، دیاگ خودرو، مکمل خوراک دام ،کمپاند و گرانول پلیمری و چارچوب برش خورده منفصله چوبی را به مقاصد صادراتی نظیر کشورهای گرجستان، ترکمنستان، هنگ کنگ، افغانستان،امارات متحده عربی، کره جنوبی، عراق و تاجیکستان صادر کرده اند.

اکبری مقدم به اهمیت صادرات مجدد به عنوان یکی از مهمترین شاخص های عملکرد مناطق آزاد برای جذب سرمایه گذار اشاره کرد و افزود: در سال ۱۴۰۰، مجموع صادرات مجدد صورت گرفته از سوی تجار و شرکت های صادراتی این منطقه ۲۵۹ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار بود که شامل انواع کالاها شامل خودرو ، تخته نراد ، سنگ های ساختمانی ، کک نفتی ، لوازم یدکی و تجهیزات صنعتی بود که به کشورهای حوزه دریای خزر،اوراسیا و غرب آسیا صادر شده است.

وی با بیان اینکه به دلیل شرایط سخت تحریم ،تأمین کالاها و محصولات مورد نیاز بازار داخلی توسط واحدهای تولید کننده فعال در سطح منطقه آزاد انزلی یکی از رویکردهای اصلی تشویقی-حمایتی این سازمان است ، خاطر نشان کرد: در سال ۱۴۰۰ واحدهای تولیدی-صنعتی منطقه آزاد انزلی موفق به صدور بیش از ۲۴۳ میلیون دلار کالاهای صنعتی، صنایع غذایی، سلولوزی، محصولات آرایشی-بهداشتی، انواع پوشاک و محصولات شیمیایی به بازارهای داخلی جهت تأمین کالاهای مصرفی شدند.

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :