کاشف اسرار- مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان از تدارک دیدن برگزاری اولین جشنواره چای املش از ساعت 15 تا 19 روز اردیبهشت ماه جاری در روستای تابستان نشین این شهرستان خبر داد.

ولی جهانی ” در گفتگو با خبرنگار کاشف اسرار در حوزه اجتماعی با بیان این که ۳۴ جشنواره استانی در گیلان برگزار می‌شود، گفت: برای هر شهرستان حداقل یک برند در نظر گرفته شده که یکی از آنها جشنواره چای است.

وی با بیان این که 33درصد تولید چای کشورمان در املش صورت می پذیرد و حدود 8 کارخانه چای سازی در این شهرستان مشغول به فعالیت می باشند از تدارک دیدن برگزاری اولین جشنواره چای املش از ساعت 15 روز اردیبهشت ماه جاری در روستای تابستان نشین خبر داد.

این مسئول ،متذکر شد : اولین جشنواره چای با همکاری سازمان چای کشور و پژوهشکده چای کشور و اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری گیلان و فرمانداری املش و اهالی فهیم منطقه برگزار می شود.

جهانی ، چای تولید ایران را یکی از ارزش مند ترین چای های جهان قلمداد کرد و افزود : چای ایرانی بدون اسانس تولید می شود و هدف از برگزاری این جشنواره معرفی هر چه بهتر این محصول بسیار مهم به گردشگران تا از چای ایرانی استفاده بشود.

وی بر اعلام آمادگی اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری گیلان برای برگزاری جشنواره چای لاهیجان در صورت اعلام آمادگی مسئولان شهرستان و سازمان چای ایران و پژوهشکده چای کشور مذکور تاکید کرد.

پایان پیام

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :