کاشف اسرار-مدیر کل منابع طبیعی و آب خیزداری گیلان با تاکید بر اینکه طرح کاداستر در ۷۲ درصد از اراضی مربوط به منابع طبیعی استان انجام شده است گفت: امیدواریم مراحل کاداستر گیلان تا نیمه اول امسال به پایان برسد.

حامد اختری در جلسه مجمع نمایندگان گیلان با مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان که در محل دبیرخانه مجمع برگزار شد اظهار داشت: طرح کاداستر در ۷۲ درصد از اراضی مربوط به منابع طبیعی گیلان انجام شده است.

وی با بیان اینکه سازمان ثبت باید مراحل انجام کاداستر را برای ۳۳۹ هزار هکتار دیگر از اراضی استان اجرایی کند ابراز داشت: امیدواریم و انتظار داریم مراحل تهیه کاداستر استان گیلان تا نیمه اول امسال به پایان برسد تا به موجب آن نگرانی و دغدغه مردم هم در این بخش مرتفع گردد.

این مسئول با اشاره به اینکه در حدود ۷۳ درصد از اراضی گیلان در اختیار منابع طبیعی قرار دارد تصریح کرد: در ۲ سال گذشته روند اجرای طرح کاداستر اراضی در استان حدود ۱۵ درصد بود که با تلاش و اهتمام زیادی که در این حوزه به خرج دادیم توانستیم میزان آن را به صد در صد برسانیم.

اختری اجرای پروژه‌های آب خیزداری برای حفاظت از منابع خاکی، جلوگیری از رانش زمین و جاری شدن سیلاب‌های خطرناک را از اقدامات مستمر و همیشگی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان دانست.

وی گفت: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی و اعتبارات استانی نسبت به اجرایی کردن پروژه‌های آب خیزداری اقدام می‌کند.

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :