کاشف اسرار-معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: حذف تعرفه‌های صادراتی مرغ و تخم مرغ انجام شده است تا تولید مازاد بر نیاز روزانه و ذخیره کشور به بازارهای صادراتی هدایت شود.

به گزارش پايگاه خبری کاشف اسرار ، حسین دماوندی‌نژاد ظهر امروز در ارتباط زنده خبری برنامه روی خط پیگیری در خصوص تشریح اقدامات حمایتی از تولید کنندگان صنعت طیور، اظهار داشت: همچنین تامین نهاده مدت‌دار با عقد قراردادهایی برای تولید گوشت مرغ مرتبط با جوجه یکروزه و برای گله‌های پشتیبان در اختیار پرورش دهندگان قرار داده می‌شود تا در زمان مقتضی تولید را هدایت و در آینده با دولت تسویه کنند.

وي در تشریح اقدامات وزارت جهاد کشاورزی یادآور شد: در بخش صنعت طیور تولید تخم‌مرغ و گوشت مرغ وجود دارد و برنامه‌ریزی برای یک کمیته تخصصی و فنی متشکل از اتحادیه مرکزی مرغداران تخم‌گذار میهن و تعدادی از معاونت‌های وزارت جهاد کشاورزی در جهت تعیین هفتگی قیمت تخم‌مرغ تشکیل شده است.

اين مقام مسوول ادامه داد: این کمیته به منظور خرید مازاد تخم‌مرغ و نگهداری در سردخانه‌های مورد نظر شکل گرفته است.

دماوندی‌ نژاد تصریح کرد: از چهارشنبه هفته گذشته کمیته تخصصی و فنی برای برنامه‌ریزی تخم‌مرغ مازاد شکل گرفته و براساس نرخ مصوب با هماهنگی نماینده تشکل مربوطه انجام می‌شود و در این راستا تخم‌مرغ مازاد از بازار خریداری می‌شود.

وی تصریح کرد: در تولید جوجه یک روزه نیز هر هفته تعدادی جوجه‌های یک روزه گوشتی تولید می‌شود و باید در فضای پرورش قرار گیرد و بر این اساس شرکت پشتیبانی امور دام کشور، تولید قراردادی با مرغداران را در دستور کار خود قرار داده است.

این مسئول یاد آور شد: به تعداد جوجه دریافت شده مرغداران نهاده مدت‌دار را از شرکت پشتیبانی امور دام تحویل گرفته و مبادرت به تولید می‌کنند، البته در مقطعی که محصول به دست می‌آید تولید کننده مختار است که محصولش را به بازار عرضه کند و یا شرکت پشتیبانی امور دام کشور با نرخ مصوب مرغ تولیدی را خریداری می‌کند.

دماوندی نژاد ” با تاکید بر حذف تعرفه صادراتی تخم‌مرغ و گوشت مرغ، گفت: در صورتی که ذخایر کشور در حد کفایت قرار گیرد مازاد تولید به سمت بازارهای منطقه هدایت می‌شود.

وی به گله‌های پوشش دهنده جوجه‌های یک روزه (گله‌های اجداد) اشاره کرد و یادآور شد: در بعد تولید جوجه یکروزه تخم‌گذار و جوجه یکروزه گوشتی که از نظر ما گله‌های پشتیبان هستند؛ برای آنها یک برنامه کاملی تدارک دیده شده و از امروز ابلاغ می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ، ادامه داد: پرورش دهندگان این طیور می‌توانند با دریافت دان مدت‌دار و خرید اعتباری از شرکت پشتیبانی امور دام کشور تسهیلات لازم را در جهت ادامه تولید و در بعد نیاز تغذیه‌ای گله‌های تحت پوشش انجام دهند تا نگرانی در تولید جوجه یک روزه برای تولید کنندگان آن‌ها وجود نداشته باشد.

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :