کاشف اسرار -معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به انجام ۲۲ میلیون قطعه جوجه ریزی از ابتدای امسال تا کنون، گفت: در تأمین مرغ مشکلی نداریم.

میر حجت علی اکبر نژاد در گفت و گو با مهر با اشاره به آخرین وضعیت تولید مرغ در استان گیلان، اظهار کرد: مشکلی برای تولید و تأمین مرغ سایر استان‌ها به ویژه تهران و البرز مشکلی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه میزان جوجه ریزی امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تغییر محسوسی نداشته است، افزود: از ابتدای امسال تا کنون ۲۲ میلیون قطعه جوجه ریزی انجام شده که هشت میلیون و ۸۰۰ قطعه از این مقدار تنها در فروردین ماه امسال انجام شده است.

این مسئول با اشاره به تولید روزانه ۶۰۰ تن مرغ در مرغ داری‌های گیلان، گفت: در خرداد ماه امسال نیز شش میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی توسط مرغداران گیلانی انجام شده است.

علی اکبر نژاد با بیان اینکه گیلان بهترین شرایط آب و هوایی را برای انجام جوجه ریزی دارد، افزود: در هفته جهاد کشاورزی سه مرغداری در شهرستان‌های گیلان افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: دو کارخانه خوراک دام در شهرهای فومن و رودسر نیز ظرفیت تولید کنستانتره خود را به ۱۰۰ تن افزایش داده اند که در هفته جهاد کشاورزی از خط تولید جدید آن رونمایی می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان ،اظهار کرد: تجدید میثاق با شهدا و سخنرانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان پیش از خطبه‌های نمازجمعه این هفته رشت از دیگر برنامه‌های هفته جهاد کشاورزی است.

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :