کاشف اسرار -معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی گیلان ، گفت: گیلان بیش از ۸۰ درصد عرصه‌ها در حوزه کشاورزی مدیریت می‌شود استان دارای ۷۰ محصول استراتژیک بوده که در تولید ۲۰ محصول دارای رتبه برتر است، همچنین ۲۸ درصد از جمعیت شاغل استان در بخش کشاورزی فعالیت دارند.


به گزارش کاشف اسرار ، بهمن علیزاده در برنامه رادیویی دریچه که به مناسب هفته جهاد کشاورزی حضور داشت اظهار کرد: کشاورزی و بخش کشاورزی هرساله برنامه خود را در دو بخش زیرساختی و غیر زیرساختی دنبال می‌کند.

وی از بخش زیرساختی طرح تجهیز و نوسازی، تعمیر و بازسازی آب‌بندان ها و کانال‌کشی و تعمیر و بازسازی ایستگاه‌های پمپاژ آب را برشمرد عنوان کرد: یکی از مطالبات بخش کشاورزی از مدیران ملی اهمیت به حوزه آب و سرمایه‌گذاری در این بخش است که با طرح‌های گوناگون در حال تقویت آن هستیم.

این مسئول با تأکید به ظرفیت‌های استان گیلان در بخش کشاورزی گفت: گیلان دارای ۷۰ محصول استراتژیک بوده که در تولید ۲۰ محصول دارای رتبه برتر است.

علیزاده ، ادامه داد :همچنین ۲۸ درصد از جمعیت شاغل گیلان در بخش کشاورزی فعالیت دارند و بیش از ۴۵ درصد اقتصاد استان به‌طور مستقیم و غیرمستقیم وابسته به بخش کشاورزی است.

وی فعالیت‌های ترویجی آموزشی را از برنامه‌ های غیر زیر ساختی سازمان جهاد کشاورزی عنوان و اظهار کرد: بالا بردن دانش کشاورزان راندمان تولید بخش کشاورزی را تقویت می‌کند.

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :