کاشف اسرار -آیین بزرگداشت روز ملی اصناف با حضور محمد باقر قالیباف ( رئیس مجلس شورای اسلامی )، سید رضا فاطمی‌‍ امین ( وزیر صنعت، معدن و تجارت )، سعید ممبینی (رئیس اتاق اصناف ایران و اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف ایران )، شهباز حسن پور ( رئیس فراکسیون اصناف )، شافعی (رئیس اتاق ایران )، داوود منظور ( رئیس سازمان امور مالیاتی )، نوروزی ( رئیس پلیس اماکن عمومی ناجا )، مهدوی ( دبیر هیات عالی نظارت )، تعدادی از معاونان دستگاه‌های مختلف و نمایندگان اتاق اصناف ایران در ساختمان مدرس مجلس شورای اسلامی و دفتر رئیس مجلس برگزار شد و مهم‌ترین چالش‌های پیش‌روی اصناف مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
نائب رئیس اول اتاق اصناف ایران اظهار کرد: یکی از بزرگترین مشکلات حوزه صنفی عدم تخصیص منابع مالی و بودجه تکلیفی در بودجه سنواتی است و باید بانکها برای حمایت از بنگاه‌های تولیدی و بنگاه‌های توزیعی و برای بهسازی و بهینه سازی بنگاه‌های اقتصادی بودجه خاصی در نظر گیرند.

جلال الدین محمد شکریه با تاکید بر اینکه دولت باید برنامه مدونی برای حمایت از بخش‌خصوصی داشته باشد، افزود: اصناف با ۹ میلیون ایجاد اشتغال، امنیت را نیز ایجاد کرده‌اند و این در حالی است که با توجه به اینکه دولت برای ایجاد اشتغال در کارخانه باید بالای ۵میلیارد تومان هزینه کند اما اصناف بدون منت بار ایجاد اشتغال را عهده‌دار شدند و لازم است این اشتغال حفظ شود.


وی با تاکید بر اینکه عدم همراهی دولت و دستگاه‌های ذی‌ربط از مشکلات اصناف است، افزود: امروز دنیای اقتصاد سیاسی است و اصلاح فرایند اقتصادی مناسب لازم و ضروریست .

این فعال صنفی ، متذکر شد : در بحث تبصره ۷ ماده ۷۲ قانون نظام صنفی که مقرر بود یک سوم از محل جرائم به اصناف پرداخت شود، یازده سال است که پرداخت نشده و تشکل‌های صنفی میلیارد‌ها تومان از دولت طلب دارند. این در حالی است که بازرسی و نظارت امروز نیاز به تامین بودجه و برنامه مدون دارد.

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :