کاشف اسرار -رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه این منطقه در ایام تعطیلات نوروزی میزبان بیش از یک میلیون گردشگر بود، اظهار داشت: از ۲۵ اسفند سال گذشته تا پایان روز سیزدهم فروردین ماه ۱۴۰۱؛ فاز تجارت و گردشگری این منطقه عرصه حضور و گذران نخستین تعطیلات نوروزی قرن پانزدهم از سوی ۱ میلیون و ۱۵ هزار و ۵۱۶ نفر بود که در نوع خود تاکنون بی نظیر بوده است.

علی اوسط اکبری مقدم با اشاره به اینکه علی رغم برودت و بارانی بودن هوا در هفته نخست تعطیلات نوروزی حضور گردشگران، رشد ۲۶ درصدی نسبت به ۷۵۰ هزار و ۶۴۳ گردشگر ورودی طی مدت مشابه سال گذشته را نشان می دهد، اضافه کرد: برگزاری جشنواره های فرهنگی،هنری،نمایشگاهی و تنوع بخشی به خدمات و امکانات تفریحی،گردشگری و ورزشی در فاز تجارت و گردشگری منطقه آزاد انزلی را باید از مهمترین دلایل افزایش حضور گردشگران ورودی به این منطقه عنوان نمود.

وی از نظارت میدانی اعضای ستاد هماهنگی گردشگری و خدمات سفر بر رعایت استانداردهای لازم در عرضه محصولات،کالاها و ارائه خدمات، به همراه رعایت دستورالعمل های بهداشتی ستاد ملی مقابله با کرونا در دوران تعطیلات نوروزی خبر داد .

اکبری مقدم اضافه کرد: با عنایت به حضور گسترده مسافرین در فاز تجارت و گردشگری منطقه، جهت آشنایی گردشگران و گیلانیان با ظرفیت ها و تاریخ غنی تمدن و فرهنگ این استان، برنامه های متنوع فرهنگی-هنری در قالب برپایی “جشنواره نوروزی” در دستور کار قرار گرفت.

وی اجرای نمایش های آئینی-سنتی مردمان نقاط مختلف گیلان زمین با محوریت آداب و رسوم بهاری توسط گروه های نمایشی استان را مهمترین برنامه این جشنواره اعلام کرد و گفت: اجرای موسیقی فولکلور گیلانی و برپایی نمایش عروسک های غول پیکر با همکاری گروهای موسیقی و هنری استان دیگر بخش های مهم این جشنواره فرهنگی را تشکیل می داد.

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :