کاشف اسرار -استاندار گیلان در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان با اشاره به اینکه ۲ موضوع تسهیلات و اشتغال بیشترین مطالبات مردم در سفر‌های استانی دولت است، گفت: باید توزیع منابع و اجرای طرح‌های توسعه‌ای مناطق محروم در اولویت قرار گیرد.

اسداله عباسی با تاکید بر توسعه شهرک‌های صنعتی در مناطق محروم و اشتغالزایی برای جوانان،  افزود: برای جلوگیری از حاشیه نشینی شهر‌ها، باید به مردم مناطق محروم بیشتر توجه شود.

وی بر لزوم واگذاری زمین‌های شهرک‌های صنعتی به افراد متقاضی تأکید کرد و از فرمانداران خواست تا هرچه سریع‌تر برای تعیین تکلیف این زمین‌ها، آن‌ها را از افراد بدون صلاحیت خلع ید کرده و به فعالیت‌های تولیدی اختصاص دهند.

این مقام با بیان اینکه تسهیلات وجوهی است که دولت نزد بانک‌ها به امانت گذاشته ، افزود : بانک‌ها باید به محض آماده شدن مستندات مردم برای دریافت تسهیلات، بدون معطلی این تسهیلات را پرداخت کنند.

عباسی با بیان اینکه منابع بانکی گیلان مختص همین استان است، اضافه کرد: بانکی که منابع درون استانی را به استان دیگر بدهد،شتاب گرفتن ساخت راه آهن رشت – تهران با دستور رئیس جمهور خیانت کرده است.

وی بر شرایط زندگی مردم و لزوم حفظ اشتغال موجود تأکید کرد و گفت: کمیته‌ای زیر نظر کارگروه سرمایه گذاری استان برای نظارت بر تحقق تعهد اشتغال استان تشکیل می‌شود.

استاندار با اشاره به سفر روسای جمهور روسیه و ترکیه به ایران اسلامی و تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت تسریع در احداث راه‌آهن رشت – آستارا و تکمیل کریدور شمال – جنوب، افزود: با دستور رئیس‌جمهوری، به زودی شاهد اتفاقات خوبی در حوزه راه آهن رشت – کاسپین و رشت – آستارا خواهیم بود که به طور مستقیم و غیرمستقیم در اشتغالزایی مؤثر است.

سیاست‌های راهبردی نظام و دولت سیزدهم بر پایه توسعه عدالت اجتماعی

عباسی در جلسه ستاد پشتیبانی و حمایت از گروه‌های جهادی و مردمی گیلان، با تاکید بر اِعمال مدیریت جهادی و انقلابی برای رفع محرومیت‌ها، گفت: سیاست‌های راهبردی نظام و دولت سیزدهم بر پایه محرومیت زدایی و گسترش عدالت اجتماعی شکل می‌گیرد که باید با تکیه بر مدیریت جهادی و انقلابی در همه دستگاه‌های اجرایی نهادینه شود.

وی تشکیل کار گروه‌های جهادی در ادارات و دستگاه‌های اجرایی را خواستار شد و افزود: تعامل و هماهنگی برای اجرای کار‌های جهادی در حوزه‌های مختلف نیاز امروز همه دستگاه هاست و مدیران باید با نگاه تحولی بدور از وعده و حرف، در عمل از ظرفیت‌های موجود برای محرومیت‌زدایی بهره ببرند.

نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر راه‌اندازی سامانه جامع محرومان و خانواده‌های کم برخوردار در بخش‌ها و حوزه‌های گوناگون، خاطرنشان کرد: با شکل‌گیری این سامانه هم میتوان برای حل مشکلات و رفع محرومیت‌ها بهتر برنامه ریزی کرد و هم بر چگونگی انجام وظایف و مسئولیت‌ها نظارت بهینه داشت.

عباسی ارائه خدمات مطلوب و بهینه به مردم به ویژه در بخش‌های محروم را از مهمترین مطالبات دولت عنوان کرد و با تاکید بر حضور میدانی و اثرگذار مدیران در مناطق محروم جامعه، از آن‌ها خواست از رفتار‌های نمایشی و تبلیغاتی به شدت پرهیز کنند.

فرمانده سپاه قدس گیلان نیز در این نشست با اشاره به اینکه حمایت از مردم و محرومان یکی از مبانی اصلی انقلاب و بنیانگذار کبیر آن است، گفت: حفظ انقلاب بدون حضور مردم میسر نیست و هرکسی داعیه کار انقلابی برای حفظ انقلاب و نظام دارد باید با مردم و همراه مردم باشد.

محمد عبداله پور اجرای کار جهادی را سخت و طاقت فرسا خواند و افزود: در کار جهادی باید مقابل دشمن ایستاد و با رفع موانع، توطئه‌ها را نیز خنثی کرد.

وی کار برای خدا را از شروط اصلی فعالیت گروه‌های جهادی دانست و گفت: لذت بخش‌ترین قسمت کار جهادی همین معامله با خداوند است.

ابراهیمی، رئیس بسیج سازندگی سپاه قدس گیلان هم در این جلسه، بروز و ظهور اراده جهادی را لازمه کار جهادی عنوان کرد و گفت: گروه‌های جهادی فقط با هدف خدمت رسانی بهتر به مردم، به ویژه محرومان گام به میدان گذاشته اند و این در حالی است که برخی مدیران هنوز به باور جهادی نرسیده اند.

در این نشست همچنین برخی نمایندگان گروه‌های جهادی و مردمی با بیان پاره‌ای مشکلات و محدودیت‌ها در مسیر حرکت‌های جهادی این گروه‌ها، نظرات و راهکار‌هایی را برای حل بهینه مشکلات و رفع محرومیت‌ها بیان کردند.

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :