کاشف اسرار-فرماندار شهرستان رشت از عملکرد ستاد بحران شهرداری رشت در جریان بارش برف چهاردهم بهمن ماه جاری در این شهر ،انتقاد کرد و معتقد است بهتر می توانستند عمل کنند و از این بایت از مردم عذرخواهی می کنیم.

سیروس شفقی،دقایقی قبل در گفتگو با خبرنگار کاشف اسرار،از واگذاری تصمیم گیری و کارشناسی تخصصی  زمان بازگشایی پل های رو گذر رشت به پلیس راهنمایی و رانندگی،خبر داد و اظهار کرد:بنا به تصمیم گیری صورت گرفته،شهرداری  نباید در این باره دخالت کند.

وی با ابراز ناخرسندی از واژگون شدن چندین دستگاه خودرو در پل رو گذر شهر خمام پس از بارش روز گذشته برف،خاطر نشان کرد:بر اثر این واژگونی ها،جاده مسدود و خودروها را با دنده عقب به خارج از پل هدایت و النهایه گرفتاری های بسیار زیادی کشیدیم.

این مسئول،تاکید کرد:پلیس راهور مختار می باشد هر گاه احساس کند  استفاده از پلهای  رو گذری برای رانندگان و سرنشینان خودروها با خطراتی مواجه خواهد شد،می تواند به مسدود کردن ورودی ها،اقدام کند.

شفقی،در واکنش به مسدود بودن رو گذر تقاطع های غیر هم سطح یخسازی و قلی پور شهر رشت،تاکید کرد:هم اکنون پی گیری خواهم کرد،در صورتی که بار دیگر کار کارشناسی نکرده باشند،به مسئولین ذیربط توصیه می کنم،در صورت عدم وجود مشکل،بازگشایی کنند.

وی در پاسخ به این سئوال درباره عملکرد ستاد بحران شهرداری رشت پس از بارش برف اخیر در این شهر،اذعان کرد:واقعیت این است که ما انتقاداتی از عملکرد این عزیزان در این زمینه داریم .

به گفته نماینده عالی دولت در شهرستان رشت،شاید یک مقدار می توانستند قوی تر هم عمل بکنند،ولی واقعیت این است که پای کار هستند و دارند زحمات خود را می کشند،ولی باید آسیب شناسی بشود که مشکل کار از کجاست و دیگر با این وضعیت مواجه نشویم.

شفقی با اعلام در دستور کار قرار داشتن آسیب شناسی ها توسط فرمانداری رشت در جریان بارش اخیر بارف،هدف از آن را هماهنگ تر،قوی تر و سازمان دهی کردن بهتر ذکر کرد.

وی با بیان این که خسارت ناشی از برف اخیر در حال جمع بندی شدن نهایی می باشد،تصریح کرد:هم اکنون در حال بازگشایی برخی از معابر و هم چنین اتصال مجدد برق هستیم.

این مسئول ،یکی از مهم ترین مشکلات شهرستان رشت پس از بارش اخیر برف را فرسودگی شبکه های توزیع برق و اذیت شدن مردم ناشی از قطع برق عنوان کرد و افزود: شبکه های برق این شهرستان از سال 83 آسیب دیده و  شاید به مرور فکر اساسی برای ترمیم شبکه صورت نگرفته است.

شفقی،تصریح کرد: با بارش  اخیر برف در شهر خمام شهرستان رشت،141 تیر برق چوبی ،فشار ضعیف و متوسط،تخریب شدند و پا دار کردن این تعداد تیر برق کار زمان بر و خیلی سختی است،لکن اکیپ های که بودند یک سره پای کار هستند.

وی با شهادت دادن مبنی بر این که خیلی از مدیرانی که طی این مدت سر کار هستند بیش از دو ساعت  نتوانستند استراحت بکنند،متذکر شد:نقایصی وجود دارد و از بابت این نواقص از همه عذرخواهی می کنیم و انشالله سعی می کنیم با آسیب شناسی صورت گرفته،در دفعات بعد هماهنگ تر عمل بشود.

فرمندار رشت یکی از نقیصه ها پس از بارش اخیر برف در شهر رشت را عملکرد ضعیف حمل و نقل عمومی برای جابه جایی شهروندان برشمرد و یاد آور شد:هم اکنون به حالت عادی برگشته،لکن در برهه زمانی تا صبح امروز،کم کاری صورت گرفته است.

شفقی در پایان به مسئولین شهرستان رشت توصیه کرد با همین جدیتی که باید داشته باشند،بیش از پیش از خودشان نشان بدهند و با توجه به وضعیتی که دارد نرمال می شود،بیشتر باید سعی  نمایند ،ر چه سریعتر با توجه به مساعدت هوا مسکلات را حل کنند.

پایان پیام

 

 

 

 

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :