کاشف اسرار – استاندار گیلان، استاندارد سازی راه ها، استفاده از ابزارها و علائم مناسب، ارتقاء ایمنی مسیر تردد دانش آموزان و روان سازی ترافیک شهری را در تسهیل امور مردم موثر دانست و گفت: دستگاه های خدمات رسان در حوزه راه از شیوه های نوین برای جلوگیری و کاهش تصادفات بهره مند شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاشف اسرار ؛ اسدالله عباسی استاندار ظهر امروز (شنبه) در جلسه شورای ترافیک استان اظهار کرد: انسجام و وحدت رویه دستگاه‌های خدمات‌رسان حوزه راه در کنار راهنمایی و رانندگی و مدیریت شهری برای کنترل ترافیک و تسهیل در امور عبور و مرور بویژه با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید، ضرورت دارد.

وی اضافه کرد: برگزاری جلسات تخصصی ویژه کنترل و کاهش بار ترافیکی کلانشهر رشت با حضور مسئولان دستگاه های متولی و شهرداران نواحی می‌تواند در انسجام بخشی به اقدامات اثرگذار باشد.

استاندار گیلان با تاکید بر ضرورت تسهیل تردد دانش آموزان، اولیاء، کادر آموزشی و سرویس مدارس، گفت: با توجه به حجم ترددهای درون و برون شهری در گیلان همزمان با حضوری شدن مدارس و مراکز آموزش عالی و نیز تراکم حضور گردشگران در ایام تعطیلات از همه ظرفیت‌ها برای ارائه خدمات بهتر به مردم استفاده شود.

عباسی ” شناسایی نقاط حادثه خیز و نیز ایمن سازی آنها با بهره مندی از شیوه های نوین را ضروری دانست و بیان کرد: هماهنگی لازم برای استانداردسازی راه های اصلی و کنارگذرها در جهت تسهیل امور تردد مردم به صورت منسجم و پویا صورت گیرد.

وی از اعضای شورای ترافیک گیلان خواست تا طرح مناسب خود برای جلوگیری از تصادفات و کاهش آسیب‌های این حوزه، استفاده بهینه از سرعت کاه‌ها و ایمن سازی تقاطع‌ها، استفاده از چراغ‌های هوشمند راهنمایی و رانندگی با استفاده از ظرفیت سازمان همیاری شهرداری‌ها و بهره گیری از شیوه های نوین را ارائه کنند.

این مقام بهره‌ مندی از نیروهای مردمی و همیاران پلیس در تسهیل تردد و کاهش حوادث و جرائم رانندگی را موثر دانست و گفت: صدا و سیما نیز با تولید برنامه های آموزشی در ارتقای فرهنگ عبور و مرور با حضور کارشناسان و متخصصان و استفاده از ظرفیت ها و همیاری مردم اهتمام ورزد.

در این جلسه که فرمانداران شهرستان‌های استان به صورت ارتباط تصویری حضور داشتند، هریک از اعضا به ارائه گزارشی از اقدامات پرداختند.

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :