/کاشف اسرار- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار گیلاناستاندار گیلان از تسویه های سیاسی ناشی از بارش اخیر برف در این استان به ویژه شهر رشت به شدت انتقاد کرد و  گفت:باید وحدت و امنیتی که حاصل خون شهدا است به خاطر اظهار نظرهای غیر دل سوزانه ،غیر کارشناسی و بعضآ هدف مند سیاسی،دچار آسیب نکنیم.

به گزارش خبرنگار کاشف اسرار،محمد حسین اصغریان طی سخنرانی در مراسم اداره استاندارد شهرستان رودبار و آزمایشگاه مرجع ملی زیتون و فرآورده های این محصول،به  وضعیت خسارات بارف  اخیر در گیلان و عملکرد برخی از مسئولین،پرداخت.

وی با اذعان بر این که بارش اخیر برف سبب  به رنج افتادن مردم شد،خاطر نشان کرد:این قدر بارش برف طی 12 ساعت سنگین شد که شاهد سقوط برخی از دکل های فشار قوی برق با وزن هر کدام 8 تن بوده ایم.

این مسئول،متذکر شد:آمار ارائه شده از میران بارش برف توسط برخی از افراد 40 تا 80 سانتی متر  و کار ندارم کدام سانت درست بوده،لکن  48 تا 72 در مدت 10 ساعت برف باریده است.

اصغریان،ابراز کرد:آن قدر میزان رطوبت توده برفی  که از دریاهای خزر،مدیترانه و سیاه عبور کرده و به استان گیلان رسید،زیاد بوده ،دکل های برق با وزن 8 تن را انداخت.

وی،تاکید کرد:دلسوزان نظام  باید بدانند این گونه اوقات،زمان تسویه حساب های سیاسی نیست و باید پس از اتمام حادثه و رفع مشکلات مردم، و بعد با دقت یک تیم کارشناسی هم چون سازمان استاندارد بررسی کند ،دلیل افتادن دکل ها بر اثر بارش برف چیست.

معاون استاندار گیلان  از شکسته شدن کمر 730 تیر برق در خمام بر اثر بارش اخیر برف خبر داد و تصریح کرد:در کجای دنیا با بارش برف 60 تا 70 سانتی متری این گونه حوادث به وقوع می پیوندد؟

اصغریان،با تاکید بر این که باید استاندارد بودن این تیرهای برق شکسته شده باید مورد ارزیابی تیم کارشناسی قرار بگیرد،یاد آور شد:برف 1.5 متری هم در گیلان بارش کرده  و شکسته شدن این تعداد تیر برق نشان دهنده غیر عادی بودن شرایط است.

وی از کسانی که طی روزهای اخیر درباره بارشبرف اظهار نظر می کنند،درخواست کرد منصف باشند و با توجه به این که ایران کشور و شبه جزیره ای امن در یک دنیای نا امن است،باید قدر آن را بدانیم.

این مسئول با ابراز تاسف از قدر ندانستن ایران،امن بودن کشورمان را حاصل خون شهدای والامقام دانست.

اصغریان، بیان کرد:باید وحدت و امنیتی که حاصل خون شهدا است به خاطر اظهار نظرهای غیر دل سوزانه ،غیر کارشناسی و بعضآ هدف مند سیاسی،دچار آسیب نکنیم.

پایان پیام

 

 

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :