کاشف اسرار – فرماندار فومن با تاکید بر این که حفظ ایمنی و سلامت در مسیر تردد جاده فومن به ماسوله و بالعکس برای فرمانداری مهم است و ثبت جهانی ماسوله سبب افزایش تعداد گردشگران خارجی می شود : هشدار داد : برای انجام پیج بری ها از جمله در جاده فومن به ماسوله ، محدوده ” زرد لجه”، کارشناسی بشود و اداره کل میراث فرهنگی گیلان در مواردی که برای ایمنی مسافرین خطر ساز است ، مساعدت کند .

به گزارش خبرنگار کاشف اسرار ، ” موسی فکور پاشاکی ” بعد از ظهر امروز طی سخنانی در جلسه بررسی و رفع نقاط حادثه خیز شهرستان فومن که در دفتر کار فرماندار برگزار شد با بیان ضرورت حفظ و نگهداری میراث فرهنگی گذشتگان برای انتقال به آیندگان ، از پیگیری و در دستور کار داشتن به طور جدی فرآیند ثبت جهانی شهر تاریخی ماسوله در فهرست جهانی یونسکو ابراز خرسندی شدید کرد .

وی با اشاره به حضور نماینده یونسکو از کشور عمان برای پیگیری فرآیند ثبت جهانی ماسوله و سفر مهر ماه سال جاری به این شهر تاریخی ، خاطر نشان کرد : ” نعیمه بن کاری ” طی یک هفته سفر کاری از نقاط مختلف شهر ماسوله و هم چنین حریم منظری و تاریخی پیرامون آن بازدید کرد.

این مسئول با ابراز خرسندی شدید و تشکر از مدیران دستگاه های اجرایی ذیربط شهرستان فومن برای پای کار بودن و رفع موانع برای فرآیند ثبت جهانی شهر تاریخی ماسوله در فهرست جهانی یونسکو ، اعتقاد دارد : ثبت این شهر تاریخی در فهرست جهانی یونسکو ، سبب افزایش تعداد گردشگران خارجی در این منطقه می شود.

فکور پاشاکی ” با اشاره به تحت فشار قرار گرفتن از سوی مسئولان استان اردبیل برای تکمیل آسفالت راه گردشگری ماسوله به خلخال ” ، متذکر شد : احداث کمربندی باید با رعایت ضوابط میراث فرهنگی و منابع طبیعی باشد ،ضمن این که ماسوله به یکی از کانون های اصلی ماسوله ترافیک در شهرستان تبدیل شده است.

وی با اشاره به این که رفع موانع و مخاطرات در مسیرهای نردد شهرستان وظیفه این کارگروه فرعی شورای ترافیک است ، ضمن تاکید بر لزوم لزوم اهتمام و هم کاری بین دستگاهی در خصوص ایمن سازی جاده ها ، خواستار توجه به این نکته شد که شناسایی و رفع نقاط حادثه خیز پیش از هر چیز به نفع شهروندان و روستائیان است.

نماینده عالی دولت در شهرستان فومن در واکنش به گزارش چند روز قبل پایگاه خبری کاشف اسرار ” مبنی بر وضعیت بسیار نامناسب آسفالت کمربندی شهید شکوری فومن ، مورد نوجه قرار دادن مساله روکش آسفالت و رفع مشکلات در مسیر مذکور ، بر اقدام لازم در آینده نزدیک تاکید کرد.

فکور پاشاکی ” با اشاره به مشکل تردد روستای میر محله دهستان رودپیش ” ، برگزاری جلسه تخصصی با اداره کل حمل و نقل جاده ای استان را ضروری دانست .

وی یکی از مباحث مورد توجه در این نشست را بحث راه شهر تاریخی ماسوله ذکر کرد و افزود : فراهم کردن بستر برای تردد ایمن مردم و گردشگران اکنون به اولویت اصلی فرمانداری تبدیل شده است.

این مسئول با اشاره به مخاطرات مسیر جاده فومن به ماسوله در محدوده ” زرد لجه ” از برنامه ریزی به منظور پیش بینی اعتبار جهت ایمن سازی تردد در این منطقه خبر داد و هشدار داد : پیج بری ها از جمله در جاده فومن به ماسوله محدوده ” زرد لجه ” ، بدون برداشت زیاد مصالح کوهی مجاز است .

فکور پاشاکی ” با استماع سخنان شهردار ماکلوان از ابراز نگرانی : حیدر ثریا محقق دوست ” در خصوص نشست و وضعیت پل ورودی شهر قدردانی و بر اختصاص 15 میلیارد تومان اعتبار از سوی اداره کل حمل و نقل جاده ای استان گیلان برای مرمت این سازه دارای تردد بالا اشاره کرد.

وی با انتقاد از برخی پیمان کاران که فقط دنبال کسب منافع خودشان هستند ،در تبیین این موضوع به برداشت بی رویه و بی رحمانه شن و در نتیجه پائین آمدن سطح رودخانه و عبور آب از زیر پایه های پل ماکلوان و وضعیت خطرناک این سازه اشاره کرد.

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :