کاشف اسرار – معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد انزلی این منطقه را قطب صنعت، تجارت و گردشگری گیلان عنوان کرد و افزود: این منطقه ۲ شهرک صنعتی با ۱۶۰ شرکت فعال و صادرات سالانه ۵۰۰ میلیون دلار صادرات دارد و ۱۱ شرکت دانش بنیان در آن به تولید محصولات فناورانه مشغول هستند.

به گزارش خبرنگار کاشف اسرار ، وحید طالب پور امیر هنده ” صبح امروز طی سخنانی در نشست توسعه مبادلات تجاری ایران و روسیه که در منطقه آزاد انزلی بین مدیران سازمان و هیات تجاری روسیه برگزار شد ،یکی از توان مندی های منطقه آزاد انزلی را صادرات خارجی و صادرات مجدد دانست .

وی با بیان این که تجار روسی می توانند با ثبت شرکت در منطقه آزاد انزلی از مزایای این منطقه بهره‌مند شوند ، خاطر نشان کرد : طبق قانون مناطق آزاد شرکت ها از زمان ثبت، معاف از مالیات هستند و تمام مجوزهای مورد نیاز برای این شرکت ها اعم از صدور مجوز و پروانه بهره برداری در منطقه آزاد انزلی انجام می شود.

عضو اسبق هیات مدیره ساطمان منطقه آزاد انزلی ،یاد آور شد : شرکت های خارجی می توانند با شریک ۱۰۰ درصد خارجی و یا همکاری با شرکت های داخلی در منطقه آزاد انزلی فعالیت داشته باشند و واردات ماشین آلات و مواد اولیه معاف از حقوق گمرکی است.

طالب پور امیر هنده ” با بیان این که برای فعالیت تجاری و خدماتی نیز با کمترین عوارض امکان واردات ماشین آلات وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد : منطقه آزاد انزلی برای ایجاد بانک های روسی و بورس مشترک جهت تبادل و تهاتر کالا آماده است و دانشگاه روسی منطقه تومسک می تواند شعبه خود در منطقه آزاد انزلی ایجاد کند.

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :