کاشف اسرار – فرماندار رضوانشهر گفت: در هشت ماهه اخیر بیش از 16 میلیارد ریال کمک های نقدی و غیرنقدی از سوی شورای زکات رضوانشهر جمع آوری و در بین نیازمندان توزیع شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاشف اسرار، ” سید نادر صفوی میر محله ” امروز طی سخنانی در جلسه شورای زکات شهرستان رضوانشهر که با حضور امام جمعه و دبیر شورای زکات استان و اعضای شهرستانی در محل دفتر امام جمعه برگزار شد، گفت: در هشت ماه اخبر بیش از 16 میلیارد ریال به صورت نقدی و غیر نقدی از سوی شورای زکات رضوانشهر جمع آوری و در بین نیازمندان شهرستان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه زکات از جمله مهم‌ترین واجبات است و در احکام و تعالیم اسلامی تأکید بسیاری بر اجرای آن شده است. افزود: با تبلیغات و اطلاع رسانی به مردم برای ادای سنت حسنه زکات و با کمک خیرین می توانیم گام های موثری در این راستا برداریم.

این مسئول با اشاره به اینکه تبیین و ترویج فرهنگ زکات از سوی جامعه روحانیون ضرورت دارد، تاکید کرد: اعضای شورای زکات شهرستان با بهره گیری از دهیاران و شوراهای اسلامی در سطح روستاها ضمن اطلاع رسانی و ترویج این فرهنگ، در راستای جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی اقدام کنند.

مهدی نژاد فومنی امام جمعه شهرستان نیز در این نشست از مشارکت خیرین و مردم در کمک به نیازمندان قدردانی کرد و  بیان داشت: باید همه اقشار مردم عزیز را به پرداخت زکات تشویق کنیم و هر چقدر در کار ها جدیت داشته باشیم موفق خواهیم بود.

دبیر شورای زکات استان نیز در این جلسه گفت: استان گیلان در تشکیل شورای ذکات روستاها در کشور رتبه برتر را دارد که این نشان از تلاش همه اعضای شورای ذکات در شهرستان ها است.

حامد آزمایش ” با اشاره به در پیش بودن شب یلدا خواستار مشارکت مردم و خیرین  برای کمک به هم نوعان و نیازمندان شد و از برگزاری همایش شورای زکات استان گیلان با حضور مسئولین کشوری و استان و خیرین در یکم دی ها سال جاری خبر داد.

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :