کاشف اسرار – سرپرست معاونت تعهدات تامین اجتماعی گیلان ، گفت : در سال جاری بیش از 42 هزار و 300 نفر نسبت به ثبت درخواست خرید ایام سربازی به عنوان سابقه بیمه ای در استان اقدام نموده اند که از این بین 39 هزار و 639 نفر تمامی مراحل فرایندهای سیستمی را به شکل غیرحضوری انجام و 2653 نفر نیز حضوری اقدام کرده اند ، همچنین 99 درصد پرداختها در قالب اقساطی انجام و تنها 465 فقره آنها نقدی انجام شده است .

محمد رضا رسولی ” با اشاره به اینکه تمامی افرادی که دارای حداقل دو سال سابقه در این سازمان میباشند میتوانند با پرداخت حق بیمه سهم خود بابت ایام خدمت سربازی ، این مدت را به دوران سوابق بیمه ای خود بیافزایند خاطر نشان کرد : این امر به دنبال تحولات دیجیتالی در سازمان تامین اجتماعی و گسترش دامنه خدمات غیر حضوری ، برای دارندگان کارت های هوشمند خدمت نظام وظیفه ، بدون مراجعه و از طریق سامانه مربوطه به نشانی es.tamin.ir فراهم شده است . 

وی افزود : بر این اساس تمامی افراد متقاضی زیر 50 سال الزاماً با داشتن کارت هوشمند قادر خواهند بود از طریق منوی مربوطه در سامانه خدمات غیرحضوری ، بخش بیمه شدگان ، قسمت امور بیمه شدگان نسبت به ثبت درخواست و انجام فرایندهای محاسبه و حتی پرداخت آنلاین اقدام نمایند . 

این مسئول ، اظهار داشت : مبلغ سهم حق بیمه برای هر فرد دارای ارتباط بیمه ای با دیگری متفاوت بوده و بر مبنای آخرین دستمزد مشمول کسر حق بیمه وی خواهد بود و محاسبات برای سایر متقاضیان بر مبنای حداقل دستمزد سال انجام میگیرد . 

وی اذعان نمود در یکسال اخیر و با هدف تسهیل شرایط و امکان بهره مندی بیشتر افراد از این فرصت ، شرط داشتن ارتباط بیمه ای ملغی گردیده است . همچنین به منظور مساعدت به متقاضیان ، امکان تقسیط مبلغ سهم بیمه شده تا حداکثر 12 ماه وجود دارد . 

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :