کاشف اسرار – معاون امور جنگل گیلان، با بیان اینکه در راستای سیاست های سازمان منابع طبیعی و آب خیزداری کشور ، سال آینده بیش از پنج میلیون اصله نهال در گیلان تولید خواهد شد، گفت: امسال نیز یک میلیون و ۶۵۰ هزار اصله نهال تولید کردیم.

کامیار مرزبانی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به تاکید رئیس جمهوری و معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان منابع طبیعی و آب خیزداری کشور مبنی بر تولید یک میلیارد اصله نهال طی چهار سال، اظهار کرد: استان گیلان امسال یک میلیون و ۶۵۰ هزار اصله نهال از انواع گونه های پهن برگ تولید کرده است.

وی با اشاره به فعالیت ۹ نهالستان در گیلان شامل لاکان، پیلمبرا، جوکندان، صفرابسته، پیسه سون، آستاراچای، کیاشهر، شفارود، دشت دامن، افزود: تعدادی از این نهالستان ها دولتی و تعدادی خصوصی است.

این مسئول با بیان این که در راستای سیاست های سازمان منابع طبیعی و آب خیزداری، سال آینده بیش از پنج میلیون اصله نهال در گیلان تولید خواهد شد، تصریح کرد: نهال های تولید شده از گونه های بومی شامل افرا، توسکا، ون، بلوط و صنوبر است.

مرزبانی، با بیان اینکه بهمن ماه لغایت اردیبهشت فرایند نهالکاری و واکاری و توسعه جنگل و مراقبت از جنگلکاری های سنواتی را در دستور کار داریم، اضافه کرد: همزمان با هفته درختکاری در اسفند سال جاری توزیع رایگان ۱۵۰ هزار اصله نهال انجام می شود.

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :