کاشف اسرار – امام جمعه وقت تهران ، گفت : منطقه آزاد انزلی ظرفیت ویژه‌ای دارد که در سفر هیئت روسی به گیلان نیز که با نگاه سرمایه گذاری در خط ریلی انزلی- آستارا صورت می‌گیرد( راه ارتباطی ایران با اوراسیا هموار می‌شود) کار بسیار بزرگی در حال انجام است و باید مسئولان استان گیلان همتی برای تسریع در انجام این پتانسیل را فراهم کنند.

به گزارش کاشف اسرار ، سید محمد حسن ابوترابی‌ فرد ” طی سخنانی در نشست امروز شورای اداری سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: امروز ایران برای افزایش اقتدار خود نیازمند گام های بلند و موثر در عرصه های اقتصادی است لذا باید برای تغییر و تحول در شاخص‌ها کلان اقتصادی کشور ایران از ظرفیت‌هایی نظیر مناطق آزاد بهره‌ لازم‌ را گرفت.

وی اضافه کرد: ایران به‌علت دسترسی به‌آبهای آزاد و منابع دریایی در شمال و جنوب ذخایر عظیمی در اختیار دارد و توانسته در تربیت نیروی انسانی، توسعه علم ، تبدیل دانش به فناوری، تجاری سازی علم و شرکت های دانش بنیان اقدامات قابل توجهی داشته باشد که ظرفیت‌های زیر ساختی اقتصادی کشور را در دهه‌های گذشته به صورت معناداری ارتقا داده‌ است.

وی تاکید کرد: برای رشد اقتصاد ملی ، افزایش درآمد سرانه و مهار تورم باید از ظرفیت های در اختیار به درستی استفاده شود ،محور های مهمی که قطعاً می‌تواند در خلق ثروت و استفاده از ظرفیت های اقتصادی کشور نقش موثری داشته باشد‌.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به ظرفیت های بندر کاسپین و انزلی گفت: با بهره برداری هر یک اسکله آب راهی بر آب راهه های کشور اضافه می‌شود و فرصتی برای صادرات واردات کالا در کشور فراهم می گردد. از این زاویه منطقه آزاد انزلی ظرفیت ویژه‌ای دارد که در سفر هیئت روسی به گیلان نیز که با نگاه سرمایه گذاری در خط ریلی انزلی- آستارا صورت می‌گیرد( راه ارتباطی ایران با اوراسیا هموار می‌شود) کار بسیار بزرگی در حال انجام است.

ابوترابی فرد ” این اتصال را شاه راه بزرگی برای افزایش ظرفیت ایران برای انتقال کالا از کریدور شمال جنوب و فراهم کردن فرصتی برای مبادلات تجاری اقتصادی عنوان و ابراز امیدواری کرد: این ظرفیت ها به درستی مورد استفاده قرار گیرد و در این دوران که کشور سخت به فعالیت های اقتصادی، رشد اشتغال و افزایش درآمد سرانه نیاز داریم باید مسئولان استان گیلان همتی برای تسریع در انجام این پتانسیل را فراهم کنند.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی نیز در این جلسه گفت : اگر گره راه آهن و مشکلات توسعه ای این منطقه برطرف شود تاثیر اثر گدار تری در اقتصاد خواهد داشت.

عیسی فرهادی سر تنگی ” ادامه داد: در صورتی که مجمع تشخیص مصلحت نظام موافقت خود را با الحاق پهنه های صنعتی و فرودگاه اعلام کند می‌تواند این منطقه را از بن‌بست موجود برهاند.

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :