کاشف اسرار – فرماندار خمام با گلایه از عدم استفاده بهینه موهبت های الهی شهرستان و ضرورت پیشگام شدن همه دستگاه های مرتبط از جمله فرمانداری ، تبدیل موزه صنایع دستی خمام به جهانی را ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار کاشف اسرار ، اسفندیار جوشن در جلسه هماهنگی ستاد خدمات سفرکه با حضور مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان و مسئولان شهرستانی  در فرمانداری خمام برگزار شد ،اظهار کرد : خمام یکی از شهرهایی می باشد که همواره میزان گردشگران است.

وی با بیان این که خمام شهرستانی است که خاستگاه برنج می باشد از ” منصور هادی پور ” به عنوان ” مسئول جدید نمایندگی میراث فرهنگی ، صنایع دستی گردشگری در این ولایت خواست با برقراری ارتباط تنگاتنگ با شهرداران و دهیاران ،المان هایی در حوزه های صنایع دستی و برنج تهیه و نصب و جشنواره هایی در این خصوص برگزار بشود.

نماینده عالی دولت در خمام با ابراز خرسندی از وجود خانه ها کاشانه های بسیار خوب در این شهرستان بر ضرورت شناسنامه دار کردن این اقامت گاه ها تاکید کرد.

جوشن ” با بیان این که خداوند متعال موهبت های الهی متعددی در خمام به وجود آورده و سنگ تمام گذاشته است از عدم استفاده بهینه موهبت های الهی شهرستان و ضرورت پیشگام شدن همه دستگاه های مرتبط از جمله فرمانداری ، تبدیل موزه صنایع دستی خمام به جهانی را ضروری دانست

وی بر لزوم خدمات دهی مناسب به گردشگران نوروزی در این شهرستان تاکید کرد و گفت: باید در ایام نوروز برای ارائه خدمات بهتر به میهمانان و گردشگران برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم تا با مشکل مواجه نشویم.

فرماندار ،اظهار کرد: با نزدیک شدن به ایام پایانی سال تلاش بر این است تا با همکاری  دستگاه‌های متولی به ویژه میراث فرهنگی بر میزبانی شایسته از گردشگران و مسافران در ابعاد مختلف تاکید کرده و در این زمینه برنامه‌های متنوعی را در آستانه سال نو اجرا کنیم.

جوشن “با بیان این که هم زمانی سال جدید و ماه مبارک رمضان ویژگی‌های دو گانه‌ای دارد که باید از هر دو ویژگی بهار طبیعت و شادابی و بهار رمضان و ماه بندگی خدا استفاده کنیم، افزود: تقارن این دوماه بانو سبب شد تا مسافران نوروزی کمی زودتر اقدام به سفر کنند از این‌رو آمادگی کامل برای ی پذیرایی از مسافران و گردشگران را داریم.

وی بر لزوم خدمات دهی مناسب به گردشگران نوروزی در این شهرستان تاکید کرد و گفت: باید در ایام نوروز برای ارائه خدمات بهتر به میهمانان و گردشگران برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم تا با مشکل مواجه نشویم .

نماینده عالی دولت در خمام بر آمادگی فرمانداری جهت واگذاری زمین هایی در بخش مرکزی و دهستان ها جهت راه اندازی نمایشگاه های صنایع دستی به صورت دایمی تاکید کرد.

جوشن ” در پایان با ابراز خرسندی از انتصاب ” منصور هادی پور ” به عنوان یک مدیر جوان با داشتن رزومه قوی ، ابراز امیدواری کرد او در زمان تصدی نمایندگی اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خمام ، منشا خیر باشد و خوش بدرخشد و لوح انتصاب را به او تقدیم کرد.

گفتنی است در این مراسم ” حمید رضا آذر پور قره بلاغ ” ( مسئول امور شهرستان ها ) و رضا حسن پور ( سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی ، صنایع دستی گردشگری استان ) هم حضور داشتند

پایان پیام

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :