کاشف اسرار – فرماندار رضوانشهر با اشاره به نزدیک شدن به ایام نوروز و احتمال افزایش سفرهای نوروزی نسبت به سال گذشته گفت: ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر شهرستان برای ارائه خدمات شایسته به گردشگران و مسافران نوروزی آماده هستند و دستگاه های متولی امر نسبت به زیباسازی مبلمان شهری و ساماندهی تابلوها و علائم، تعیین مراکز درمانی فعال در ایام تعطیلات، اصلاح نقاط حادثه خیز در محورهای مواصلاتی شهرستان اقدام نمایند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاشف اسرار ، امروز یکشنبه بیست و یکم اسفند سید نادر صفوی میرمحله در دومین جلسه ستاد اجرایی هماهنگی خدمات سفر این شهرستان با گرامی داشت 22 اسفند بزرگداشت روز شهدا، گفت: با توجه به آغاز سفرهای نوروزی هم وطنان عزیز به شهرستان و همچنین به دلیل تقارن آغاز سال 1402 و ایام ضیافت الهی در ماه مبارک رمضان ، لازم است شادابی و نشاط اجتماعی، توسعه گردشگری و شکوفایی ظرفیت های اجتماعی و اقتصاد محلی با بهره گیری از ظرفیت های اجتماعی شهرستان در دستور کار مدیران باشد تا سفری شاد و ایمن برای میهمانان و مسافرین عزیز رقم بخورد.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات شایسته به گردشگران و مسافران نوروزی می تواند در افزایش جذب گردشگر تاثیرگذار باشد، افزود: شهرستان رضوانشهر با داشتن آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری، ساحلی و کوهپایه ای، دارای یک ظرفیت مهم در حوزه گردشگری است، باید با داشتن این ظرفیت ها برای جذب هرچه بیشتر گردشگر استفاده کنیم.

این مسئول تاکید کرد: دستگاه های متولی امر نسبت به زیباسازی مبلمان شهری و ساماندهی تابلوها و علائم، تعیین مراکز درمانی فعال در ایام تعطیلات، اصلاح نقاط حادثه خیز در محورهای مواصلاتی شهرستان اقدام نمایند.

صفوی میر محله ” بر نظارت به فعالیت هتل ها، سفره خانه ها، و اقامتگاه‌های بوم گردی و آماده سازی و نظارت بر سرویس های بهداشتی و نمازخانه ها و آماده سازی مساجد و امامزادگان شهرستان با توجه به تقارن با ماه مبارک رمضان تاکید کرد.

وی بر تجهیز و آماده سازی مدارس هدف اسکان مسافران نوروزی، استقرار پایگاه های هلال احمر در مبادی ورودی شهر و نظارت بر قیمت کالاها در فروشگاه‌ها، اغذیه فروشی ها و رستورانهای سطح شهر و روستاها به منظور رفاه حال مسافرین و گردشگران و شهروندان تاکید کرد.

نماینده عالی دولت در رضوانشهر با اشاره به اینکه تمامی تهمیدات لازم در ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان برای ارائه خدمات شایسته به گردشگران و مسافران نوروزی انجام شده است، اظهار داشت: 7 هتل و هتل آپارتمان ، 12 اقامتگاه بوم گردی ، 10 واحد رستوران بین راهی و مجتمع گردشگری، 50 واحد خانه مسافر در مجموع با حدود 700 تخت، همچنین 6 مدرسه با 50 کلاس و 29 سوئیت(خانه معلم و استراحت گاه فرهنگیان)، 5 مرکز اطلاع رسانی گردشگری، 3 پایگاه امداد و نجات جاده ای و مساجد بین راهی آماده ارائه خدمات به مسافران و گردشگران نوروزی هستند.

صفوی میر محله “با توجه به ایام پایانی سال بر جذب و توزیع سهمیه کالاهای اساسی شهرستان و میوه شب عید در موئد مقرر تاکید کرد و افزود: رصد منظم بازار کالا و خدمات و نظارت جدی بر کیفیت و قیمت کالا و خدمات به منظور حفظ و آرامش در بازار از سوی اعضای ستاد تنظیم بازار صورت گیرد.

فرماندار بر تقویت بازرسی ها و نظارت بر رعایت مسائل مربوط به بهداشت و سلامت مردم در مراکز عرضه مواد غذایی، رستوران های شهری، روستایی و بین راهی، پلاژ های ساحلی و… تاکید کرد.

صفوی میر محله ” خواستار ایجاد مراکز راهنمایی و اطلاع رسانی برای مسافران در مبادی ورودی و خروجی شهرها و روستاها از سوی شهرداران و دهیاران و میراث فرهنگی شهرستان شد و بیان داشت: اجرای برنامه های فرهنگی و هنری در فضاهای عمومی شهر و روستا در قالب نوروزگاه ها، ایستگاه های خدمات فرهنگی و اجتماعی برای توسعه گردشگری و افزایش نشاط و شادابی گردشگران موثر است.

وی با اشاره به در پیش بودن ماده مبارک رمضان تاکید کرد: اتخاذ تدابیر لازم برای رعایت شئونات اسلامی و حفظ حرمت ماه مبارک رمضان در اماکن عمومی و همچنین اجرای برنامه ها و رویداهای فرهنگی، تبلیغی و ترویجی برای بهره برداری از برکات معنوی این ماه پرخیر و برکت صورت گیرد.

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :