کاشف اسرار – فرماندار ماسال از اقامت 160 هزار نفر مسافران نوروزی در این شهرستان طی مدت 27 اسفند ماه 1401 شمسی تا 5 فروردین ماه 1402 شمسی خبر داد و از افزایش 50 درصدی مسافران نسبت به مدت مشابه سال گذشته ابراز خرسندی کرد.

غلام رضا ( حامد ) گیل چالانی ” در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار کاشف اسرار با اعلام این خبر ، اظهار کرد : شهرستان ماسال ، امسال هم چون سنوات گذشته شاهد حضور گردشگران زیادی از اقصی نقاط کشور بود

به گفته وی ، علی رغم این که ایام نوروزی امسال با ماه مبارک رمضان مقارن گردید ولی تاثیر چندانی بر میزان حضور تعداد گردشگران نگذاشت و هر روز بر تعداد مسافران افزوده می شود.

این مسئول از اقامت 160 هزار نفر مسافران نوروزی در این شهرستان طی مدت 27 اسفند ماه 1401 شمسی تا 5 فروردین ماه 1402 شمسی خبر داد و از افزایش 50 درصدی مسافران نسبت به مدت مشابه سال گذشته ابراز خرسندی کرد و متذکر شد : این حجم از مسافر بر حوزه افزایش ترافیک درون شهری و هم چنین جاده های ییلاقی تاثیر گذار بوده است.

گیل چالانی ” با قدردانی از زحمات عوامل اجرایی ستاد تسهیلات سفر شهرستان ماسال من جمله : هلال احمر ، اورژانس ، میراث فرهنگی و گردشگری ، پلیس های راهور و راه برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی ، که سبب شد تاکنون مشکل خاصی به وجود نیامده است ، قدردانی کرد.

وی به بیان تعداد مراکز اقامتی ماسال پرداخت و گفت : این شهرستان دارای حدود 16 هتل و هتل آپارتمان ، 300 مسافر کاشانه ، 3 واحد بوم گردی و افرادی فاقد مجوز ولی فعال در حوزه اقامت مسافران است.

نماینده عالی دولت در ماسال با پیش بینی افزایش میزان اقامت مسافران تا پایان ایام نوروز به میزان بالغ بر 300 هزار نفر به تبیین دلیل انتخاب این شهرستان توسط مسافران پرداخت و خاطر نشان کرد : ماسال دارای مناطق باستانی و تاریخی بسیاری است که از آن میان می توان به قلعه کول، شهرگاه، گورستان دوره اشکانیان در اسبه ریسه، دره خون، منطقه باستانی خندیله پشت، منطقه ییلاقی درآ، النزه و همچنین محل به شهادت رسیدن میرزاکوچک خان در منطقه آلاله پشته در 45 کیلومتری مرکز شهر ماسال و دارالحکومه بی تم اشاره کرد.

گیل چالانی ” در پایان بام سبز ماسال ، غارآویشو بزرگترین غار شهرستان ماسال ، دهکده ییلاقی اولسبلنگاه ، دیواره سنگی اسبه ریسه ماسال” دارای یکی از صخره های بلند سنگ نوردی کشور و پارک ساحلی شهر ماسال ” را از دیگر جاذبه ها برشمرد که سبب جذب گردشگران است.

پایان پیام

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :