کاشف اسرار – معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: بودجه مصوب سال ۱۴۰۲ در قانون بودجه کشور در مقایسه با سال گذشته ۱۶۵ درصد افزایش یافته که بی‌سابقه است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کاشف اسرار به نقل از روابط عمومی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، ذبیح اله عابدینی اظهار کرد: بودجه صندوق در سال ۱۴۰۱ بعد از دو سال از محل جدول مصارف تبصره ۱۴ قانون بودجه کل کشور مربوط به هدفمندسازی یارانه‌ها، به بودجه عمومی منتقل شد و نسبت به بودجه سال ۱۴۰۰ به میزان ۴۰ درصد رشد داشته و از این میزان، بیش از ۹۰ درصد تخصیص یافته و پرداخت شده است.

وی با اشاره به رشد بی‌سابقه تخصیص و پرداخت بودجه این صندوق در سال گذشته، تصریح کرد: با پیگیری‌های مستمر اداره کل برنامه و بودجه صندوق، بودجه مصوب صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در سال ۱۴۰۱ به میزان ۹۱ درصد تخصیص داده شده است.

این مسئول با تأکید بر بی‌سابقه بودن رقم دریافتی صندوق در مدت فعالیت ۱۷ ساله صندوق، افزود: بودجه ابلاغی سال ۱۴۰۱ معادل ۱۴۵۲۳۰۰۰ میلیون ریال است که این موضوع نشان از همت والای دولت مردمی سیزدهم برای خدمت به اقشار محروم و کم برخوردار است.

عابدینی درباره ردیف تصویب، تخصیص، تامین و پرداخت بودجه صندوق، گفت: بودجه صندوق بعد از ۲ سال از محل تبصره ۱۴ قانون بودجه مربوط به هدفمندسازی یارانه‌ها در سال ۱۴۰۱ به بودجه عمومی منتقل شده که با پیگیری‌های مستمر از سازمان برنامه و بودجه کشور برای تخصیص و تامین اعتبار مربوطه، بودجه صندوق با تحقق ۹۱ درصد به مبلغ ۱۳۵۲۱۰۰۰ میلیون ریال تخصیص یافته و پرداخت شده است و بودجه مصوب سال ۱۴۰۲ در قانون بودجه کل کشور، نسبت به سال ۱۴۰۱ به میزان ۱۶۵ درصد افزایش یافته که از ابتدای تاسیس صندوق بی‌سابقه است.

وی ابراز امیدواری کرد با سرمایه‌گذاری به موقع و بهینه، موجبات پایداری صندوق و حفظ و گسترش دارایی کشاورزان، روستاییان و عشایر محقق شود.

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :