کاشف اسرار – نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی باید در برابر مطالبات مردم و شفاف سازی عملکردشان در حوزه‌های مختلف پاسخگو باشند، گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف هستند در راستای تحقق شعار راهبردی سال حرکت کنند و در برابر مطالبات مردم پاسخگو باشند و این‌ دستور به تمامی مدیران ابلاغ شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاشف اسرار ؛ اسدالله عباسی ظهر امروز (جمعه ۱۱ فروردین ماه ۱۴۰۲) در سخنرانی پیش از خطبه های نمازعبادی سیاسی جمعه شهرستان املش با گرامی داشت تقارن بهار طبیعت و بهار معنویت و روز جمهوری اسلامی ایران، با بیان اینکه دولت تمام تلاش خود را برای تحقق شعار سال “مهار تورم، رشد تولید” انجام خواهد داد، اظهار کرد: تمام تلاش کارگزاران نظام مقدس جمهوری و دستگاه‌های اجرایی دولت مردمی سیزدهم این‌ است که تمام تلاش خود را برای خدمت رسانی به مردم عزیز میهن اسلامی و ایران سرافراز و تحقق شعار سال انجام دهند.

وی با اشاره به عملکرد جهادی دولت مردمی آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در طول یک سال و  نیم گذشته گفت:  بعد از روی کار آمدن دولت سیزدهم، کشور با بحران کرونا مواجه بود به طوری که در کشور واکسنی وجود نداشته است ولی دولت از همان نخستین روزهای شروع به کار خود‌ اقدام‌ به تهیه واکسن کرونا کرد و موفق هم‌ بوده است.

ایت مقام یکی از عمده مشکلات کشور در هنگام روی کار آمدن دولت سیزدهم را مسئله کسری شدید بودجه دانست و افزود: کشور در اوایل آغاز به کار دولت مردمی و انقلابی با کسری بودجه ۴۸۰ هزار میلیارد تومانی رو به رو بوده است ولی دولت توانست با فروش نفت و دیپلماسی اقتصادی با بسیاری از کشورها، این کسری بودجه را برطرف کند.

عباسی ادامه داد: ۵۵ هزار میلیارد تومان استقراض بانکی و ۵۵۰ هزار میلیارد تومان اوراق عرضه و اسناد خزانه از جمله بدهی دولت بوده است که با تلاش جهادی پرداخت شد.

وی با بیان اینکه مردمی سازی اقتصاد و یارانه توسط دولت مردمی سیزدهم  با حذف ارز ترجیحی در کشور تا حدودی اجرایی شده است، تصریح کرد: حدف ارز ترجیحی و مردمی کردن اقتصاد یکی از کارهای جهادی دولت سیزدهم بوده است زیرا با انجام این کار رانت‌های موجود در ارائه ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی حذف و میزان یارانه تعلق گرفته به مردم با افزایش مواجه شد.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم توجه به اقدامات انجام شده توسط دولت مردمی سیزدهم در طول یک و سال نیم گذشته بیان کرد: دولت آیت الله دکتر رئیسی تحت امر و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، اقتصاد مردم را به مذاکره با کشورهای غربی گره نزده و راه دیپلماسی عزت مندانه را در پیش گرفت که ثمره آن ارتباط با کشورهای آسیایی، حاشیه دریای خزر و پیوستن به اتحادیه  شانگهای بوده است.

عباسی با اشاره به واهمه استکبار از سیاست‌های دیپلماسی و اقتصادی دولت سیزدهم گفت: بعد از حذف ارز ترجیحی، یارانه، عضویت در اتحادیه‌های جهانی اقتصادی و گسترش روابط با کشورهای خارجه و همچنین حضور میلیونی مردم در پیاده‌روی اربعین و راهپیمایی روز 22 بهمن ، ترس در دل استکبار ایجاد و سبب شد تا دشمن در اواخر تابستان اغتشاشاتی را در کشور آغاز کند.

*مردم تا پای جان حافظ انقلاب و پیرو ولایت هستند

وی اتفاقات ۱۲ فروردین را یکی از ابتکارات و اقدامات تاریخی در راستای تحقق شعار مردم سالاری دینی دانست و افزود: مردم در ۱۲ فروردین سال ۱۳۵۸  با رای آری به جمهوری اسلامی مسیر تاریخی خود را انتخاب کرده و با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن سال ۱۴۰۱ نشان دادند که تا پای جان خود حافظ انقلاب، پیرو ولایت و آرمان‌های امام راحل(ره) هستند.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه دولت، مجلس شورای اسلامی ، قوه قضائیه و همه نهادها وظیفه دارند قدردان مردم بوده و بهترین خدمات را به ولی نعمتان ایران اسلامی ارائه دهند، تصریح کرد: مردم در تمامی بحران‌ها و پیچ و خم‌ها، پای انقلاب اسلامی و اعتقادات خود مانده و از هیچ تلاشی برای حفظ این نظام مقدس دریغ نکردند از این رو بر تمامی کارگزاران ایران اسلامی واجب است تا پای جان به مردم بهترین نوع خدمات را ارائه دهند.

عباسی با اشاره به تداوم جنگ شناختی و ترکیبی دشمنان علیه جمهوری اسلامی بعد از شکست در اغتشاشات بیان کرد: دشمن بعد از حضور میلیونی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن از نفوذ و شکست جمهوری اسلامی نا امید شد و سپس از طریق جنگ روانی و شناختی سعی کرد با ایجاد شایعه در خصوص مسمومیت دانش آموزان معصوم دختر، بر روی این قشر که عزیز خانواده و جامعه اند تاثیر بگذارد ولی در همین امر هم با شکست مواجه شد.

وی از تشکیل دو قرارگاه جهادی و انقلابی در استان گیلان خبر داد و افزود: در راستای تحقق شعار سال قرارگاه مهار تورم و رشد تولید و همچنین در خصوص حل و رفع مشکلات فرهنگی در گیلان، قرارگاه جهادی انقلابی فرهنگی در استان گیلان تشکیل شد.

استاندار گیلان ادامه داد: مردم گیلان مردمی دیندار و متدین هستند و ما اجازه نمی‌دهیم که این استان شهید پرور به جولانگاه هنجار شکنان مبدل شود و در راستای منافع به حق مردم با شدت با افراد هنجار شکن در این استان برخورد می‌کنیم.

*تحقق کامل اعتبارات سفر پربرکت ریاست محترم جمهوری به گیلان

عباسی با اشاره به تحقق ۱۰۰ درصدی اعتبارات سفر ریاست جمهوری به گیلان بیان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته تمامی اعتبارات اختصاص یافته به گیلان در سفر ریاست جمهوری به این استان جذب شده است که خوشبختانه ۹۵ درصد آن نقدی بوده است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به لایروبی آب بندان و سردهنه‌ها در گیلان برای رفع تنش های آبی افزود: ۴۲ میلیارد تومان اعتبار برای لایروبی آب بندان و سردهنه‌ها در گیلان اختصاص یافته است لذا دیگر عذری در خصوص عدم انجام لایروبی در گیلان پذیرفته نیست.

این مقام با بیان اینکه هیچ پروژه‌ای در گیلان نباید به بهانه عدم تامین‌ اعتبار نیمه تمام بماند، تصریح کرد: پروژه‌های بزرگراه و پل در شهرستان املش و استان گیلان باید در سریعترین زمان ممکن به بهره‌برداری برسد زیرا هیج مشکل تامین اعتبار در این خصوص وجود ندارد.

عباسی ادامه داد: در خصوص کودهای شیمیایی کشاورزان و عرضه آن با قیمت دولتی، هیچ مشکلی در گیلان وجود نداشته و اقدامات لازم انجام شده است.

وی از حل مشکل تامین آب آشامیدنی در شهرستان املش خبر داد و بیان کرد: تابستان سال گذشته شرمنده شما مردم شهرستان املش و رحیم آباد رودسر بودیم که نتوانستیم مشکل آب آشامیدنی شما را حل کنیم ولی با افتتاح تصفیه خانه پلرود و احداث مخزن‌های تعبیه شده دیگر هیچ  دغدغه‌ای در این خصوص در این منطقه وجود ندارد.

استاندار با اشاره به تصویب سرمایه گذاری پنج هزار میلیارد تومانی در گیلان تصریح کرد: در سال جدید در گیلان به طور یقین افزایش سرمایه گذاری خواهیم داشت و در چند روز گذشته هم پنج هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در این استان تصویب شد و در چند روز آینده کار خود را آغاز خواهد کرد.

*دیدار چهره به چهره با نمازگزاران شریف نماز عبادی سیاسی جمعه املش

عباسی در راستای تکریم ارباب رجوع و برای شنیدن بدون واسطه مسایل و مشکلات مردمی، در حاشیه برپایی نماز جمعه املش، با نماز گزاران شریف نماز عبادی سیاسی جمعه این شهرستان دیداری چهره به چهره داشت و به مسایل آنان پاسخ داد.

در این دیدار که جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان و شهرستان “عباسی را همراهی می کردند؛ استاندار دستورات لازم جهت رفع و حل مسایل مطروحه را صادر کرد.

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :