کاشف اسرار – فرماندار رضوانشهر در بازدید از سردهنه ها و انهار کشاورزی شهرستان گفت: عملیات ترمیم و بازسازی 44 سردهنه کشاورزی و لایروبی انهار، با هدف تامین آب مطمئن زراعی در مناطق مختلف رضوانشهر و پره سر به اتمام رسیده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاشف اسرار ، عصر امروز سه شنبه پنجم اردیبهشت ” سید نادر صفوی میر محله ” با همراهی معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، بخشدار مرکزی و اعضای شورای آب کشاورزی ضمن بازدید از سردهنه ها و انهار کشاورزی و گفت و گو با کشاورزان در جریان آخرین وضعیت خدمات رسانی دستگاه های اجرایی شهرستان به کشاورزان زحمت کش قرار گرفت.

وی در حاشیه این بازدید ، اظهار کرد : رضوانشهر و پره سر دارای ۱۰ هزارهکتار زمین زیر کشت انواع برنج است که از این میزان هشت هزار هکتار به صورت سنتی و از طریق 44 سردهنه منتهی از رودخانه های این شهرستان، آببندان ها، چاه های عمیق و ایستگاه های پمپاز، آبدهی می شوند.

این مسئول ادامه داد: دو هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان از طریق شبکه‌های آبیاری سد سفید رود آبدهی می‌شوند که در مناطق جنوبی بخش مرکزی رضوانشهر واقع شدند.

صفوی میر محله ” افزود: در حال حاضر در سطح رضوانشهر و پره‌سر ۲۷ پهنه و ۵۹ قطعه آببندان مجموعاً به مساحت ۱۲۳ هکتار با حجم ذخیره آبی حدود ۴ میلیون لیتربرای ۹۷۶ هکتار در مواقع مورد نیاز وجود دارد.

وی اضافه کرد: علاوه بر ذخایر و امکانات فوق، تعداد 97 حلقه چاه عمیق، ۴ هزار و پانصد حلقه چاه نیمه عمیق و دهانه گشاد بخش خصوصی و همچنین 3 ایستگاه پمپاژ آب در این شهرستان برای تأمین آب زراعی فعال هستند.

رییس شورای آب کشاورزی شهرستان رضوانشهر با اشاره به عملیات ترمیم و بازسازی سردهنه های کشاورزی گفت: بازسازی 44 سردهنه کشاورزی و لایروبی انهار، با هدف تأمین مطمئن آب زراعی در مناطق مختلف رضوانشهر و پره سر به اتمام رسیده است.

صفوی میر محله “با اظهار امیدواری خطاب به کشاورزان عزیز گفت: اعضای شورای آب کشاورزی شهرستان با استفاده از همه ظرفیت ها در کنار کشاورزان زحمت کش هستند، تا ان شاء ا… سال زراعی 1402 را با موفقیت و بدون تنش آبی طی کنیم.

وی تاکید کرد: کشاورزان نسبت به لایروبی انهار بین مزارع به موقع اقدام کنند،که این امر کمک زیادی در خدمات رسانی و کاهش تنش های آبی خواهد داشت.

فرماندار در پایان با تاکید بر لزوم لایروبی و باز سازی نهار های مهم آب رسانی به اراضی کشاورزی گفت: تا حال حاضر حدود 40 کیلومتر لایروبی انهار انجام شده و همچنین لایروبی آب بندان روستای چنگریان نیز به اتمام رسیده است که حدود 30 هکتار از اراضی شالی زاری را تحت پوشش قرار می دهد.

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :