کاشف اسرار –   نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه اجازه خروج منابع مالی و اعتبارات موجود توسط بانک‌ها را نخواهد داد، گفت: متأسفانه برخی از شرکت‌های تولیدی گیلان  در استان‌های دیگر دفاتری دارند که منابع مالی خود را به خارج از استان منتقل می‌کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاشف اسرار ، اسدالله عباسی عصر امروز(سه شنبه) در همایش بزرگداشت کار و کارگر با تبریک هفته کار و کارگر و  روز معلم اظهار کرد: کارگران پیشران های تحقق شعار مقام معظم رهبری یعنی مهار تورم و رشد تولیدند که باید همواره متولیان نظام قدردان این عزیزان باشند.

به اظهار وی، نقش کارگران در رشد اقتصاد کشور بر کسی پوشیده نیست، افزود: کارگران برای معیشت  و رونق اقتصادی کشور تلاش می‌کنند و در جنگ اقتصادی در خط مقدم مبارزه قرار دارند .

این مقام با بیان اینکه نقد عملکرد دولت مردمی باید منصفانه باشد، تصریح کرد: سیاست دولت سیزدهم  براساس فرمایشات مقام معظم رهبری حمایت از رشد تولید، رفع موانع و مهار تورم بوده و در همین مسیر تداوم خواهد داشت.                          

عباسی با تاکید بر لزوم توجه به پرداخت حقوق کارگران و بازنشستگان بیان کرد: دولت مردمی تاکنون تمامی حقوق کارگران و بازنشستگان را پرداخت کرده و در راستای رشد تولید بوروکراسی های اداری را کاهش و اجازه تعطیل شدن هیچ واحد تولیدی را نمی‌دهد.

وی یاد آورشد: جلسات رفع موانع تولید با قدرت در گیلان در حال برگزاری است و دولت سعی کرده در برقراری ارتباط میان کارگر و کارفرما بر اساس قانون عمل کرده و همواره حامی حقوق کارگران باشد.   
 
 140واحد تولیدی در گیلان احیا شد .

نماینده عالی دولت در گیلان ، افزود:  در نخستین روزهای انتصاب بنده به عنوان استاندار گیلان بسیاری از واحدهای گیلان تعطیل بودند ولی اکنون بیش از ۱۴۰ واحد تولیدی در این استان احیا شده و به چرخه تولید بازگردانده شدند و این رویه ادامه دارد .

عباسی با اشاره به نقش مسکن ،اشتغال و بیمه در ایجاد آرامش در جامعه گفت: اجازه نخواهیم داد در هیچ یک از بیمارستان‌ها و شرکت‌های دولتی و خصوصی بیمه کارگران با مشکل مواجه شود زیرا حمایت از کارگر هدف اصلی دولت مردمی سید ابراهیم رئیسی است.

وی با اشاره به  کاهش تورم در استان با تلاش مسئولان و  همت کارگران، بیان کرد: تورم موجود در گیلان از میانگین کشوری دو درصد کمتر بوده و  تاکنون ۱۰۸ درصد از تعهدات اشتغال در استان  محقق شده است.

این مقام افزود: در بحث تولید مسکن و ایجاد اشتغال بر اساس آمایش سرزمینی به تمامی نقاط و عرصه‌های گیلان توجه داریم و بر همین اساس از متولیان امر خواسته شد،به این مسئله توجه کنند.

عباسی از شناسایی ۳۵۰ عرصه  جدید مربوط به فعالیت‌های اقتصادی در گیلان خبر داد و گفت: در طی این مدت ۲۲۰ مجوز بی نام کسب و کار در استان صادر شده است.

وی اعتقاد دارد : با تکمیل کریدور شمال به جنوب و با تقویت اسکله‌ها و بنادر دریانوردی به یقین تولیدات صادرات محور در گیلان افزایش پیدا می‌کند و انشاء الله به صادرات یک میلیارد دلار محصولات غیر نفتی دست خواهیم یافت.

استاندار درپایان با بیان اینکه برابری تقاضا و عرضه باعث کاهش تورم می‌شود، بیان کرد: در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، افزایش تولید و عدم صادرات مرغ موجب شد با کمبود مرغ مواجه نشویم که این امر در تامین امنیت غذایی بسیار موثر بود.

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :