کاشف اسرار – فرماندار رضوانشهر از تدارک دیدن برگزاری همایش بزرگداشت پیر شرفشاه پدر شعر گیلکی در این شهرستان خبر داد و در این نشست بر همکاری همه دستگاه های فرهنگی در هر چه بهتر برگزار نمودن همایش تاکید کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کاشف اسرار ، امروز پنجشنبه بیست و هشتم اردیبهشت سید نادر صفوی میر محله طی نشستی که با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسئول موسسه صفیر اندیشه نارون در محل دفتر فرماندار برگزار شد ، افزود: حمایت از برنامه های فرهنگ و هنر مهم است و مجموعه فرمانداری این شهرستان نیز به رویدادها و برنامه های موثر فرهنگی هنری توجه ویژه دارد.

*”سید شرفشاه دولایی ” یا پیر شرفشاه عارف و شاعر قرن هشتم هجری است، وی نخستین شاعر گیلانی است که به گیلکی شعر گفته و دیوان اشعاری از خود به جا گذاشته است.

اشعار سید شرف شاه در قالب دوبیتی و به صورت هجایی سروده شده است، این نوع دوبیتی شرفشاه به ” چهار دانه های شرفشاهی ” مشهور است که خارج از اوزان عروضی ولی دارای وزن هجایی است.

دیوان اشعار گیلکی سید شرفشاه به صورت کامل در بخارست نگهداری می شود و توسط دکتر محمد علی صوتی از عکس برداری و چاپ و منتشر شده است،اکثر اشعار وی دارای مضامین اخلاقی، عرفانی و دینی است، آرامگاه این شاعر برجسته در روستای دارسرای شهرستان رضوانشهر قرار دارد و مورد احترام مردم وشیفتگان علم وادب وعرفان است.

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :