کاشف اسرار – فرماندار صومعه سرا وسعت روستاهای شهرستان را زیاد دانست و یاد آور شد : حدود 150 روستا ، 5 بخش و پنج شهر در این شهرستان وجود دارند و مشکلات هم زیاد است و شهروندان یک مقدار اجازه بدهند با وجود اعتبارات محدود بی منت خدمت بکنیم و شاهد رخ دادن اتفاقات خوب در آینده باشیم .

مهدی صفاتی ” طی سخنانی در نشست هم اندیشی با مدیر مسئول پایگاه خبری ” آوای لطیف “با بیان این که رسانه ها زبان گویای مردم هستند و اگر در مسیر درست خودش مطالبه گری کنند بسیار ارزشمند است با اشاره به برگزاری مراسم معارفه خودش در 24 اردیبهشت ماه 1401 به عنوان فرماندار صومعه سرا ، اضافه کرد : زمان شروع به کار در این سمت بزرگترین بحران خشکسالی اراضی زراعی بود و صومعه سرا با 28 هزار هکتار اراضی شالی کاری دومین شهرستان دارای بیشترین اراضی شالیزاری استان محسوب می شود.

وی تصریح کرد : خدای متعال با بارش باران در اول فصل زراعی کمک کرد این بخران سپری بشود به طوری که ما سعی کردیم به اتفاق همه مدیران در قالب گروه های جهادی از ظرفیت های شهرستان استفاده گردید و کمترین خسارت به وجود آمد و امیدواریم سال زراعی سال جاری را به خوشی سپری کنیم .

این مسئول با اشاره به پیگیری کردن جهت انجام پروژه های مختلف از بدو زمان شروع به کار به عنوان فرماندار صومعه سرا ، خاطر نشان کرد : با کمک نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی اعتبارات خوبی از محل منابع ملی برای برخی از پروژه ها اخذ کنیم به طوری که با منابع محدود شهرستانی قابل انجام نیست و سالها طول می کشد.

صفاتی با اشاره به پیگیری های خودش و هم چنین نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی برای افتتاح پروژه های کم نظیر بزرگ طی دهه فجر سال گذشته که در استان گیلالن به نوعی کم نظیر بود ، متذکر شد : در دهه فجر 1401 سه سالن ورزشی مدرن و به روز به صورت هم زمان افتتاح شد .

وی با اشاره به افتتاح پست برق 63 کیلو ولت ضیابر در کمتر از یک سال از زمان کلنگ زنی جهت ساخت با اعتباربالغ بر 65 میلیارد تومان، تصریح کرد : به دنبال این بودیم بخش ضیابر و دهستان طاهر گوراب به شهر تبدیل بشود که به لطف خدا چند ماه قبل طاهر گوراب و هم ضیابر به شهر ارتقا یافتند و الان روند انتخاب شهرداران در حال طی شدن است.

نماینده عالی دولت در صومعه سرا ” یکی از دیگر پروژه های بزرگ را ساخت پلی کلینیک تخصصی برای اهالی ” کسما ” عنوان کرد که بخشی از مبارزات میرزا کوچک جنگلی در این منطقه تاریخی رخ داد .

صفاتی ” ساخت لاستیکی دو منظوره ” تولم شهر ” که در حوزه کشاورزی تولمات ” می تواند بسیار اثر گذار باشد از دیگر پروژه ها ی مهم عنوان کرد که پل ساخته و افتتاح شده بر روی آن در حوزه گردشگری می تواند به شهرداری کمک کند .

وی با ابراز خرسندی از این که سرانه ورزشی در صومعه سرا بالاست به در دست ساخت بودن چندین سالن ورزشی در شهرستان اشاره و اضافه کرد : ساخت این سالن ها از اواسط سال گذشته آغاز شده و احتمالا دهه فجر سال آینده به بهره بردار برسند.

این مسئول با بیان این که که تاکنون بیش از 100 کیلومتر تبدیل شبکه کابل های مسی برق به خود نگهدار ، متذکر شد : تبدیل این کابل ها با رقم خوبی و تلاش اداره برق انجام شده است.

صفاتی وسعت روستاهای شهرستان صومعه سرا را زیاد دانست و یاد آور شد : حدود 150 روستا ، 5 بخش و پنج شهر در این شهرستان وجود دارند و مشکلات هم زیاد است و شهروندان یک مقدار اجازه بدهند با وجود اعتبارات محدود بی منت خدمت بکنیم و شاهد رخ دادن اتفاقات خوب در آینده باشیم .

وی بزرگترین دغدغه مردم این شهرستان در حوزه اشتغال زایی عنوان کرد و اذعان داشت : صومعه سرا دارای حدود 215 مرغ داری فعال می باشد به عنوان قطب مهم تولید مرغ در کشور محسوب می شود و دومین قطب کشاورزی در استان گیلان از لحاظ اراضی زیر کشت است .

فرماندار صومعه سرا با اشاره به استقرار کارخانه ” ابریشم گیلان ” در صومعه سرا ، ابراز کرد : این واحد صنعتی پس از سالها تعطیلی با حمایت قوه قضاییه و وزارت دادگستری حدود سه سالی می باشد با ظرفیت محدود شروع به کار مجدد کرده است که مناسفانه بخشی از باغ ها در سنوات تعطیلی از بین رفته است که اگر احیاء بشود می تواند در حوزه اشتغال به ما کمک بکند .

به گفته صفاتی ، در حوزه آب بندان ها ” می توان رینگ های گردشگری در سطح روستاها ایجاد کرد که نیاز دارد دستگاه های متولی مثل آب منطقه ای و منابع طبیعی کمک کنند و ساختارهای خودشان را تغییر بدهند و تعدیل نمایند تا مردم بتوانند از این ظرفیت بهره مند بشوند و در حوزه اشتغال زایی شهرستان بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

وی از مدیران بانک های گیلان درخواست کرد در حوزه سرمایه گذاری شهرک های صنعتی شهرستان صومعه سرا کمک کنند تا پویا تر بشوند برخی از ظرفیت ها در شهرک صنعتی صومعه سرا وجود دارد ولی مغفول مانده است .

فرماندار در پایان اظهار امیدواری کرد مسئولان استانی همه با هم دلی با در نظر گرفتن رضای خداوند متعال به کسانی که در کار اجرا هستند کمک کنند تا بتوانند موانع را از پیش روی بردارند تا خادم خوبی برای مردم باشند

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :