کاشف اسرار – نماینده عالی دولت در گیلان با تاکید بر اینکه باید تدابیری اتخاذ شود تا سهم استان از بودجه کشور بر اساس جمعیت شناور با اولویت رشد شاخص مشخص باشد، خواستار تحقق تخصیص عادلانه و متوازن اعتبارات با اولویت محرومیت زدایی و توجه به مناطق کم برخوردار در گیلان از سوی سازمان برنامه و بودجه شد.

به گزارش کاشف اسرار ؛ اسدالله عباسی عصر امروز (سه شنبه) در دیدار معاون امور استانهای سازمان برنامه و بودجه کشور با تشریح شرایط متفاوت گیلان در بخش های مختلف نسبت به استانهای دیگر ایران اسلامی، گفت: بررسی و ارائه راهکارهای عملیاتی و اجرایی با توجه به شرایط و ظرفیت های موجود استان، اختصاص بودجه مناسب با در نظر گرفتن شرایط جمعیتی شناور نظیر حضور 80 میلیون مسافر در سال گذشته، تامین اعتبار برای اتمام پروژه های عمرانی نیمه تمام، تحقق مصوبات سفر پر خیر و برکت ریاست جمهوری و نیز طرحهای حائژ اهمیت همچون حوزه پیری جمعیت و پسماند و رسیدگی به وضعیت و مسائل مرتبط با معیشت کارکنان از جمله موارد مورد انتظار از سازمان برنامه و بودجه است.

وی اظهار کرد: میزان رضایت مندی مردم با اعمال مدل مناسب توزیع اعتبارات در استانها و توجه به شرایط هر استان که اکنون در دستور کار سازمان برنامه و بودجه است،  افزایش می یابد.

استاندار گیلان همچنین حضور معاون امور استانهای سازمان برنامه و بودجه کشور را در راستای تحقق انتظارات موجود موثر دانست و تاکید کرد: باید منطبق با برنامه راهبردی دولت مردمی و انقلابی سیزدهم، توزیع اعتبارات و تنظیم بودجه به همه شهرستان‌ها و مناطق نگاه عادلانه باشد.

معاون امور استانهای سازمان برنامه و بودجه کشور نیز در این دیدار با قدردانی از نگاه مدبرانه استاندار گیلان و تعاملات گسترده در چگونگی وضعیت بودجه برای توسعه بیش از پیش استان گفت: سازمان برنامه و بودجه کشور با برگزاری نشست های مشترک با استانداران و مجموعه استان، با توجه به وضعیت هر استان نسبت به توزیع بودجه برای رسیدن به اهداف دولت سیزدهم در ارائه خدمت بهتر به مردم، برنامه مدون دارد.

“سعید توتونچی ملکی” افزود: سفرهای استانی معاونت امور استانهای سازمان برنامه و بودجه نیز در همین راستا و در جهت احصای موارد و موضوعات مطروحه مدیران ارشد استانی بویژه در جهت تحقق مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهوری و بررسی آخرین وضعیت بودجه سازمان در استانها برقرار است.

در این نشست که معاونین توسعه مدیریت و منابع و هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان حضور داشتند، شراره کاوسی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز گزارشی از چگونگی آخرین وضعیت بودجه ارائه کرد.

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :