کاشف اسرار – فرماندار رضوانشهر با بیان این که خدمات دولت در حوزه روستایی قابل توجه است ، اجرای پروژه های عمرانی و خدماتی در حوزه عشایری پره سر 8 میلیارد ریال و آماده بهره برداری بودن پروژه احداث حمام ضد کنه برای دامداران و عشایر ، از جمله دستاوردها اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار کاشف اسرار از رضوانشهر ، سید نادر صفوی میر محله ” عصر امروز طی سخنانی در بیست و نهمین جشنواره فرهنگی، ورزشی و بازی های بومی و محلی روستای ییلاقی”زندانه و سنگده ” بخش پره سر این شهرستان ، اظهار کرد : هدف از برگزاری جشنواره های فرهنگی، بومی و محلی فرصتی برای ایجاد شور و نشاط اجتماعی وحفظ آداب و سنت ها در جامعه ، انتقال و معرفی این فرهنگ و آداب و رسوم به نسل های آینده است که بايد براي احيا و ترويج اين بازي ها كه روحيه ساز و نشاط آور هستند، تلاش شود.

وی افزود: با توجه هجمه های دشمنان نظام در بحث فرهنگی که خانواده های ما را مورد هدف قرار داده اند ، اجرا و تقویت برنامه‌های فرهنگی جامعه را از تهاجم فرهنگی و خطر آسب های اجتماعی مصون می دارد ، و نسل امروز را متوجه آئین‌های اصیل گذشته می کند و زمینه ای برای حفظ و بقای فرهنگ می شود.

این مسئول ، ابراز کرد : خدمات دولت مردمی در حوزه روستایی بی نظیر و قابل توجه است و یکی از برنامه های بسیار مهم دولت سیزدهم با پیروی از منویات مقام معظم رهبری، مشارکت مردم در همه امور است و یکی از مهم ترین ویژگی های دولت فعلی ، ارتباط با مردم است که این ارتباط و اعتماد باعث آرامش ، ایجاد شور و نشاط و ایجاد روحیه همکاری خواهد شد .

صفوی میر محله ” به خدمات دولت سیزدهم اشاره نمود و افزود: با پیگیری های صورت گرفته و حمایت های استاندار گیلان و حمایت های نماینده حوزه انتخابیه در مجلس شورای اسلامی و سفر رییس کل دادگستری گیلان به روستای ییلاقی زندانه آروزی چندین ساله اهالی این منطقه تحقق یافت و برق رسانی به راهدار خانه زندانه و اهالی این روستا انجام خواهد شد و همچنین با اهداء زمین برای احداث مسجد در روستای سنگده نیز موافقت گردید.

وی اضافه کرد: آب رسانی روستای ونستون، شن ریزی بالا محله زندانه، لوله گذاری مسیر سفیه ژیه، بهسازی راه میانرود به دشت دامن و بهسازی مسیر کهنه کلان – برزکوه و سیالرز با اعتباری بالغ بر ۱۸۵ میلیون تومان انجام شده است و همچنین پروژه آب شرب عشایری در روستای جلیبیل با اعتباری بالغ بر 200 میلیون تومان در حال انجام است.

نماینده عالی دولت در شهرستان رضوانشهر به بهسازی و آسفالت راه های روستایی اشاره نمود و گفت: برای امسال حدود 11 کیلومتر روکش آسفالت در محور پول به خلخال و روستاهای ییلاقی در این مسیر داریم.

صفوی میر محله ” ادامه داد: پروژه احداث حمام ضد کنه برای دامداران و عشایر با اعتباری بالغ بر 70 میلیون تومان در حال بهره برداری می باشد و همچنین بهسازی مسیر راه روستای رینه به پنه پشت و همچنین مسیر دشت دامن به شوشل با اعتباری بالغ بر ۳۴۰ میلیون تومان که از محل اعتبارات عشایری می باشد در حال انجام است.

وی در پایان ، اظهار کرد : توجه به شعار سال ، رونق بخشی به تولید محوری ترین رویکرد دولت سیزدهم است و باید با بهره گیری از همه ظرفیت ها بتوانیم تولید را در روستاها رونق دهیم .

این جشنواره با همکاری فرمانداری رضوانشهر ، سپاه ناحیه، نیروی انتظامی،بخشداری بخش پره سر، میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی، ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان ، دهیاران و شوراهای اسلامی بخش پره سر ، هلال احمر و… شهرستان برگزار شد که از جمله می توان به اجرای برنامه های فرهنگی، ورزشی و بازی های بومی محلی کشتی محلی ،سوار کاری ، موسیقی تالشی و عروس بران، اجرای برنامه تئاتر و … اشاره نمود.

بهمن محمد یاری ” نماینده ادوار پنجم ، هفتم و هشتم و ” حسن محمد یاری ” نماینده فعلی حوطزه انتخابیه طوالش ، ماسال و رضوانشهر در مجلس شورای اسلامی ، در این برنامه حضور یافتند .

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :