کاشف اسرار – نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری ، گفت : رسانه‌ها برای جذب مخاطب نباید از هر راه و روشی استفاده کنند بلکه باید اخلاق حرفه‌ای را رعایت کرده و در انتقال خبر، صداقت داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی کاشف اسرار به نقل از آوای لطیف، «رضا لطیفی کرارودی » مدیرمسئول پایگاه خبری و تحلیلی آوای لطیف با حضور در دفتر نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با حجت الاسلام و المسلمین رضا رمضانی» دیدار و گفتگو کرد.

رمضانی در این دیدار با اشاره به اینکه یکی از نکات مهم در حوزه رسانه، اخلاق محوری و اخلاق رسانه است، گفت: رسانه‌ها برای جذب مخاطب نباید از هر راه و روشی استفاده کنند بلکه باید اخلاق حرفه‌ای را رعایت کرده و در انتقال خبر، صداقت داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه از نگاه ماکیاولی‌ها، حوزه رسانه با اخلاق نمی‌سازد، تاکید کرد: ما می‌گوییم که سیاست باید عین اخلاق باشد. ما سیاست‌مدار و رسانه اخلاق محوری می‌خواهیم که با حفظ شأن، جایگاه و آبرو داشته باشد.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت ع با بیان اینکه رسانه‌ها نباید کلی‌گویی کنند بلکه باید مطالبه‌گر تخصصی باشند، تاکید کرد: به عنوان مثال، رسانه در حوزه فرهنگی، باید به صورت تخصصی وارد شود؛ راهبرد و راهکار ارائه دهد و نقاط ضعف و قوت را بیان کند و بر اساس مجموعه ظرفیت‌ها، در عرصه فرهنگی مطالبه‌گر باشد.
رمضانی با بیان اینکه نقد باید عالمانه، واقع‌بینانه و دلسوزانه باشد، گفت: نقد نسبت به مسئولان باید بر اساس عملکرد باشد؛ نباید بخاطر عملکرد ضعیف یک مسئول، شخصیت او را تخریب کرد.
وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران روز به روز در حال جلو رفتن و رشد است، تصریح کرد: ادبیات انقلاب از زبان مقام معظم رهبری همان ادبیات و نگاه امام(ره) است؛ رهبری بهترین شاگرد امام در عرصه حکومتی بوده است.
این مسئول، وجود مدیران جهادی را لازمه سرعت‌بخشی به قطار انقلاب دانست و گفت: مدیران باید صاحب سبک بوده و از روش‌های نوین استفاده کنند و با تخصص لازم در میدان حضور داشته باشند.
رمضانی افزود: گاهی اوقات مدیرانی را منصوب می‌کنیم که نه به لحاظ رشته و نه تجربه، هیچ سابقه‌ای ندارند؛ فردی با این خصوصیات، نه تنها مجموعه را جلو نمی‌برد بلکه عقب‌گرد نیز خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه باید در هر استانی، کمیته انتصابات داشته باشیم و این مورد را در چند نوبت به رئیس جمهور محترم آیت‌الله رئیسی اعلام کرده‌ام، خاطرنشان کرد: افراد باید بر اساس مؤلفه، شاخصه، شایستگی و صلاحیت‌ها در جاهای مختلف منصوب شوند.
نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری ، تصریح کرد: این مطالبه را از استاندار گیلان داریم که نصب فرماندار، معاون فرماندار، بخشدار و … باید بر اساس شاخصه و مولفه‌ها انجام شود.
رمضانی با تاکید بر این که با وجود نگاه‌های خاص، باند بازی و نبود اخلاق محوری، جلو نخواهیم رفت و پیشرفت نمی‌کنیم به موضوع انتخابات اشاره و با بیان اینکه مهمترین موضوع در انتخابات، اخلاق انتخاباتی است، گفت: یک انتخابات سالم با برقراری شایسته اخلاق انتخاباتی محقق می‌شود.
وی با اشاره به اینکه باید مردم را برای حضور در انتخابات قانع کنیم، تاکید کرد: باید به سمت حضور حداکثری برویم و این تاکید رهبر معظم انقلاب است.
این مسئول ابراز کرد: باید از فرصت باقیمانده تا انتخابات برای آغاز یک نهضت خدمت‌رسانی استفاده کنیم و این مهم جز با مدیریت جهادی مسئولین محقق نمی‌شود.
رمضانی با اشاره به اینکه مردم اگر خدمت‌گذاری، همت و اقدامات جهادی مسئولین را ببینند، با حضوری پرشور در انتخابات شرکت می‌کنند، افزود: مردم شاید در برهه‌ای به خاطر یک کُندکاری یا سوء تدبیر با صندوق انتخابات قهر کرده باشند ولی با انقلاب، امام(ره) و رهبری و اسلام قهر نمی‌کنند.
وی در خصوص برخی جریانات هنجارشکن در جامعه، اظهار کرد: دشمن تمام قوای خود را برای ضربه‌زدن به نظام اسلامی بسیج کرده است و با جنگ ترکیبی و اتفاقات اخیر به دنبال براندازی است ولی ناکام مانده است.
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت ع ) اضافه کرد: دشمن به دنبال ترویج اباهه‌گری و ولنگاری در جامعه بوده و با آرمان‌های انقلاب مخالف است اما باید بداند که نظام اسلامی این هنجارشکنی را برنمی‌تابد.
رمضانی با اشاره به اینکه مسئولین و مبلغان امور باید به جهاد تبیین بپردازند، گفت: رسانه‌ها نیز باید به زبان‌های مختلف در حوزه بین‌المللی دستاوردهای انقلاب اسلامی را معرفی کنند.
وی، حضور اسلام در ساحت اجتماعی را بزرگترین دستاوردهای انقلاب دانست و گفت: اسلام در ساحت اجتماعی دنیا کارآمدی خود را نشان داده است و امروزه این اقتدار به حدی رسیده که در مقابل جریان استکبار قرار گرفته است.
این مسئول با بیان اینکه روحانیون و مبلغان باید با نسل جوان ارتباط برقرار کنند، گفت: مهم این است که بتوانیم اسلام را به شکل دقیق و عمیق معرفی کنیم؛ دین می‌تواند انسان را به سعادت برساند و دنیا و آخرت بشر را آباد کند.
رمضانی در ادامه خطاب به رسانه «آوای لطیف»، گفت: مردمی بودن، مطالبه‌گر بودن، مستقل بودن و اخلاق محور بودن از ارکان مهم یک رسانه خوب است.
وی، پایگاه مردمی داشتن، را از خصوصیات یک رسانه موفق برشمرد، افزود: رضایتمندی از رسانه باید بر اساس گفتمان انقلاب و رشد و ارتقای نظام باشد.
نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: رسانه «آوای لطیف» باید بر اساس خط خبری، در مسیر اهداف نظام و انقلاب و رشد جامعه و رشد گیلان پرظرفیت، تلاش کند.
رمضانی توجه به نسل جوان و معرفی ظرفیت‌های گیلان را ضروری دانست و گفت: نقد عملکرد هم اگر عالمانه و دلسوزانه به دور از مچ‌گیری، آبروبری و زمین‌زدن فرد باشد، بسیار خوب است.

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :