کاشف اسرار – :مدیرکل بیمه سلامت گیلان گفت:یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر ، بیش از ۸۳ درصد جمعیت استان گیلان از بیمه رایگان سلامت برخوردار بوده و حق بیمه آنها توسط دولت پرداخت می شود.

به گزارش خبرنگار کاشف اسرار از ؛ محمود عاطف راد ” صبح امروز در نشست خبری با تبریک به مناسبت ۱۷ مرداد شهادت شهید صارمی و روزخبرنگار ، اظهار کرد : سلامتی برای همه آحاد جامعه در اولویت قرار دارد،.

وی اضافه کرد : داشتن بیمه پایه از تحمیل هزینه های سنگین درمان جلوگیری می کند بدین جهت قانون دولت را موظف کرده است تا زمینه دسترسی به بیمه را برای آحاد جامعه فراهم کند و این مهم بر عهده سازمان بیمه سلامت قرار گرفته است.

این مسئول با بیان این که هم اکنون در استان گیلان یک میلیون و ۳۰۳ هزار نفر ، بیش از ۵۱ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت می باشند ، خاطر نشان کرد: 1 هزار و 918 مرکز جهت ارایه خدمات به بیمه شدگان ، طرف قرار داد با بیمه سلامت هستند.

عاطف راد با بیان اینکه همه افراد ساکن روستا تحت پوشش رایگان بیمه سلامت می باشند ، متذکر شد :افراد فاقد بیمه در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر نیز تحت پوشش بیمه رایگان سلامت بوده و بیش از ۸۰۰ هزار نفر در استان از این دو گروه تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

به گفته وی ، افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی نیز از بیمه رایگان سلامت برخوردارند و در استان ۷۳ هزار نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی از خدمات بیمه سلامت بصورت رایگان استفاده می کنند.

مدیر کل بیمه سلامت استان ، ابراز کرد : طی سال گذشته دولت در مناطق کم برخوردار نیز افراد فاقد بیمه را احصا کرده و این افراد از خدمات بیمه رایگان سلامت بهره مند شده اند.

عاطف راد : با اشاره به اینکه طی چند سال گذشته سه دهک پایین درآمدی تحت پوشش بیمه رایگان سلامت بوده اند ، ادامه داد :امسال دو دهک دیگر اضافه شده و ۵ دهک پایین درآمدی تحت پوشش بیمه رایگان سلامت هستند و در استان ۲۲۰ هزار نفر در این ۵ دهک از خدمات رایگان بیمه سلامت بهره مند می باشند.

وی یاد آور شد: یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر بیش از ۸۳ درصد جمعیت استان گیلان از بیمه رایگان سلامت برخوردار بوده و حق بیمه آنها توسط دولت پرداخت می شود.

این مسئول از تخفیفات و تسهیلات بیمه سلامت برای دهک های ۶ تا ۱۰ خبرداد و افزود :برای دهک ۶ ، ۸۰ درصد تخفیف ، دهک ۷ ، ۷۰ درصد تخفیف ، دهک ۸ ، ۶۰ درصد تخفیف و دهک ۹ ، ۵۰ درصد تخفیف در نظر گرفته شده است.

عاطف راد با بیان این که دهک ۱۰ باید سرانه درمان سالانه خود معادل یک میلیون و ۴۳۶ هزار تومان را پرداخت کنند از پرداخت بیش از هزار و ۲۷۰ میلیارد تومان به موسسات طرف قرارداد با این بیمه خبر داد و گفت:ماهانه بیش از ۴۰ میلیارد تومان به داروخانه ها و ۴۰ میلیارد تومان نیز به بیمارستان های دولتی پرداخت می شود.

وی افزود: موسسات تصویر برداری و آزمایشگاه ها و … نیز به عنوان مراکز طرف قرارداد با بیمه سلامت ، مطالبات خود را دریافت می کنند.

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :