شهردار رشت در جلسه بررسی پروژه‌های عمرانی و طرح میثاق که با حضور استاندار گیلان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، رییس و اعضای شورای اسلامی برگزار شد اظهار داشت: فضای همدلی و حمایت خوبی در شورای اسلامی شهر رشت و شهرداری وجود دارد و قصد داریم از این فضای مثبت به بهترین شکل ممکن برای خدمت به مردم شهر رشت استفاده کنیم.

رحیم شوقی چهارده با تاکید بر اینکه حمایت استاندار گیلان از طرح‌های میثاق امید را به مردم این شهر باز گرداند تصریح کرد: از حمایت‌های استاندار گیلان در شورای ترافیک استان بسیار سپاسگزارم زیرا این حمایت و پشتیبانی از پروژه‌های عمرانی میثاق بازخورد بسیار خوبی در فضای رسانه‌ای و مردمی شهر داشته و با استقبال شهروندان روبه‌رو شده است.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری در خلال اجرای پروژه‌های طرح میثاق از پیشبرد سایر پروژه‌های مهم نظیر پسماند و ترافیک غفلت نمی‌کند افزود: پروژه ساختمان دیتا سنتر از جمله پروژه‌های مهم شهرداری رشت است که با انعقاد قرارداد ۸۰ میلیاردی هم اینک در حال احداث است.

شهردار رشت مشخصات فنی و اعتباری پروژه‌هایی نظیر طرح بازگشایی محور ژ۵ و احداث پل‌های غیرهمسطح طرح میثاق را برشمرد و افزود: شهرداری رشت برای اجرای پروژه ژ۵ با شرکت آب منطقه‌ای گیلان به توافق رسیده است و برای اینکه هرچه سریعتر این محور را زیر بار ترافیک ببرد پروژه مذکور را به سه قسمت تقسیم بندی و مناقصه هر کدام از آنها را به صورت جداگانه برگزار کرده است.  

شوقی اذعان کرد: اجرای پروژه ژ۵ نقش ویژه‌ای در مدیریت و روان‌سازی ترافیک ورودی شهر رشت در محدوده جاده انزلی و حتی جاده صومعه‌سرا به سمت غرب گیلان خواهد داشت.

وی تصریح کرد: محور سعدی به سرگل به صورت یک خیابان عریض ۳۵ متری یک پروژه ترافیکی و بازگشایی است که در دستور کار شهرداری قرار گرفته که از محل اجرای آن ترافیک مرکز شهر روان خواهد شد.

شهردار رشت با تاکید بر اینکه اجرای پروژه‌های آسفالت هم به صورت متناوب ادامه دارد ابراز داشت: شهرداری رشت درصدد است با خرید چندین ملک میدان زرجوب را به میدان ساغریسازان رشت متصل کند.

وی ادامه داد: پس از گذشت ده سال شاهد ابلاغ طرح تفصیلی شهر رشت بودیم که مشکلات بسیاری از شهروندان را حل و فصل کرد بنابراین از اقدامات استانداری گیلان در این زمینه تشکر و قدردانی می‌کنم.

شهردار رشت ضمن درخواست حمایت استاندار گیلان برای اعاده مطالبات شهرداری از دستگاه‌های اجرایی یادآور شد: تقاضا دارم دو جلسه کمیته در راستا رفع موانع اجرایی پروژه‌های عمرانی شهرداری رشت با حضور دستگاه‌های اجرایی مرتبط و جلسه پیگیری پروژه‌های کلان محور با حضور بخش خصوصی برگزار شود تا پس از آن نتایج به دست آمده با تهیه گزارشی به سمع و نظر استانداری گیلان برسد.

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :