کاشف اسرار – معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایران با اعتقاد بر این نکته که گیلان استانی در ظاهر زیبا ولی جزو استان های کم برخوردار کشور است ، اذعان کرد : گیلان دارای بافت جمعیتی و پراکندگی بالا روستایی می باشد و این پراکندگی سطح روستایی دسترسی کودکان و نوجوانان را به خدمات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ,کم می کند به طوری که هم اکنون فقط 4 کناب خانه روستایی در استان فعالیت دارد و باید تعداد این کتاب خانه ها افزایش یابد.

فرهاد فلاح ” امروز مقارن با سفر به گیلان در گفتگو با خبرنگار ” کاشف اسرار ” هدف از سفر به این استان در آستانه سال تحصیلی جدید و شرکت در نشست هم اندیشی مدیران کل و روسای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آموزش و پرورش ( آموزش و پرورش ، دانشگاه فرهنگیان ، آموزش و پرورش ، آموزش و پرورش استثنایی و نوسازی و نجهیز مدارس ) عنوان کرد .

به گفته وی ، این نشست در راستای دستور وزیر آموزش و پرورش مبنی بر تعامل موثر و عملیاتی بین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و وزارت آموزش و پرورش در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد .

این مسئول به اجرای طرح ” کانون – مدرسه ” که یکی از طرح های با سابقه در کشور اشاره و خاطر نشان کرد : طرح کانون مدرسه با هدف کمک به فعالیت‌های پرورشی و کانون‌ها در مدارس اجرا می‌شود .

فلاح ” اهداف این طرح را توانمندسازی مخاطبان در بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های کتابخانه، ایجاد خلاقیت و نوآوری و کسب مهارت‌های فردی و اجتماعی دانش‌آموزان، انس‌دادن دانش‌آموزان با مطالعه و کتاب‌خوانی، ایجاد لذت در یادگیری و بهره‌گیری از فعالیت‌های متنوع برای یادگیری به شیوه غیرمستقیم اعلام کرد و متذکر شد :  در  نشست روز جاری نسبت به ایجاد هماهنگی و ارائه توضیحات و آماده سازی ، صحبت هایی شد .

وی با بیان این که به زودی اکران سراسری ” انیمیشن بچه زرنگ ” در سراسر کشور آغاز می شود ، ابراز کرد : این انیمیشن از محصولات و سرمایه های خوب تربیتی وزارت آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تلقی می شود و برای این که بتوانیم سهم استفاده بچه ها از این انیمیشن را بالا ببریم نیازمند این است که با آموزش و پرورش هماهنگی های لازم را داشته باشیم .

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و توجوانان ایران ” با اشاره به تدارک دیدن برگزاری جشنواره بین المللی قصه گویی کشورمان در آینده نزدیک اشاره و ابراز امیدواری کرد استان گیلان با حداکثر ظرفیت در این رویداد بسیار مهم شرکت بکند .

فلاح ” با تاکید بر توصیه جدی برای حفظ زبان گیلکی در قصه ها ،یاد آور شد : گیلان اولین استان شروع کننده جشنواره قصه گویی در سطح کشور بوده و امیدواریم در ربع قرن قصه گویی در کشورمان که به سمت سبک جهانی قصه گویی پیش می رویم بتواند نقش جدی داشته باشد .

وی با اعتقاد بر این نکته که گیلان استانی در ظاهر زیبا ولی جزو استان های کم برخوردار کشور است ، اذعان کرد : گیلان دارای بافت جمعیتی و پراکندگی بالا روستایی می باشد و این پراکندگی سطح روستایی دسترسی کودکان و نوجوانان را به خدمات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان می کند به طوری که هم اکنون فقط 4 کناب خانه روستایی در استان فعالیت دارد و تعداد این کتاب خانه ها باید افزایش یابد.

این مسئول با بیان این که به ازای حدود 120 مدرسه در سطح کشور یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وجود دارد که حاکی از زیر یک درصد می باشد ، تاکید کرد : میزان دسترسی بچه ها به خدمات کانون کم است و در حوزه بافت روستایی توسعه کتاب  خانه ها مد نظر است .

فلاح ” استفاده از ظرفیت مدارس برای توسعه کتاب و کتاب خوانی را بسیار ضروری دانست و ابراز کرد : بهترین اتفاقی که طی سالیان اخیر رخ داده انتشار 3 میلیون نسخه کتاب بوده که یک رکورد بی سابقه می باشد که سهم ویژه ای استان گیلان در این حوزه دارد.

وی سطح کم دسترسی کودکان و نوجوانان به کتاب خانه های روستایی را جزو دغدغه های خودش بیان و تاکید کرد : باید سطح دسترسی کودکان و نوجوانان بافت های روستایی را بالا ببریم .

 

پایان پیام

 

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :