کاشف اسرار -مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان از افتتاح بیستمین اجلاس بین المللی پیرغلامان حسینی در گیلان با شعار : ” گیلان حسین بن علی ( ع ) از ساعت 19 امروز در مجنمع صدا و سیما زیبا کنار رشت خبر داد .

به گزارش  خبرنگار کاشف اسرار ، محمد مهدی نیازمند ” امروز طی سخنانی در نشست خبری بیستمین اجلاس پیرغلامان حسینی ” با تبریک فرا رسیدن سال روز ولادت پیامبر اکرم ( ص ) رشت و امام جعفر ( ع )  ،اظهار کرد: با پیگیری استاندار گیلان در اجلاس پیرغلامان حسینی که سال گذشته برگزار شد ، میزبانی به گیلان رسید و پرچم به این استان رسید .

وی با بیان این که اردیبهشت ماه امسال اولین جلسه ستاد برگزاری اجلاس بین المللی در گیلان برگزار شد افزود: این دوره همایش بین المللی چند تفاوت مهم با ۱۹ دوره گذشته دارد که برپایی این اجلاس در ماه ربیع الاول، برپایی نخستین اجلاس شهدای مداح و نیز بانوان مداح از ویژگی های آن است.

نماینده استانداری گیلان در این اجلاسیه ادامه داد: مراسم آغازین با حضور و سخنرانی نماینده ولی فقیه در گیلان و  استاندار برگزار و برنامه های سنتی مداحی نیز اجرا می شود.

نیازمند ، متذکر شد: این اجلاس به مدت سه روز با حضور مداحان و پیرغلامان سراسر کشور و ۱۲ مداح خارجی از کشورهای افغانستان، پاکستان، تایلند، عمان، ترکیه، لبنان، هندوستان و عراق برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: در روز چهارشنبه ۱۲ مهرماه اجلاسیه ویژه بانوان مداح و خادمان پیشکسوت حسینی (ع) و تجلیل از پیشکسوتان این حوزه در حرم حضرت فاطمه اخری(ع) خواهرامام رضا(ع) در رشت، برپایی شب شعر آیینی در دانشگاه آزاد این شهر، حضور مداحان در شهرهای مختلف گیلان برگزار می شود.

به گفته وی، صبح روز پنجشنبه ۱۳ مهرماه نیز یادواره شهدا با حضور حجت الاسلام ماندگاری در گلزار شهدای رشت برگزار می شود و مراسم اختتامیه نیز ساعت ۱۹ روز پنجشنبه در مصلی امام خمینی (ع) برپا خواهد شد.

این مسئول ، ابراز کرد : یکی از برنامه های شاخص اجلاس حضور نمایندگان هر استان و در مجموع 40 نفر تحت عنوان : ” روایت حسینی نهضت جنگل ” در  متزل میرزا کوچک جنگلی  و شنیدن روایت نهضت جنگل و مبارزه این اسطوره به عنوان بخشی از هویت این استان است .

نیازمند ”  حضور پیر غلامان حسینی در نقاط مختلف استان گیلان در برگیرنده حضور در برخی از بقاع متبرکه ، منازل قدیمی برگزاری روضات و ده منزل شهید از دیگر برنامه های اجلاسیه برشمرد .

وی برگزاری مراسم شب شعر آئینی روز چهارشنبه ( فردا ” در دانشگاه آزاد اسلامی شهر رشت و تجلیل از برخی اشخاص من جمله ” جلیل واقع طلب ” از شاعران پیش کسوت با مدیریت حوزه هنری گیلان را از دیگر برنامه ها اعلام کرد .

مدیر کل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری گیلان تابیدن و نور افشانی نام حسین بن علی ( ع ) و اهل بیت علیه السلام در سراسر استان را از جمله اهداف برگزاری اجلاس مذکور عنوان کرد .

نیازمند ” ، اعتقاد دارد : با برگزاری این اجلاس نوطئه هایی که برخی از دشمنان طی ماههای گذشته برای ضربه زدن به حوزه دین و اعتقادات مردم که با شیطنت تمام برنامه ریزی کرده اند خنثی بکنیم و شیطنت آنان را به خودشان برگردانیم

وی در پایان از دیگر اهداف این اجلاسیه پیر غلامان در گیلان را احترام گذاشتن به پیش کسوتان و بزرگترها که معتقد است فرهنگ آن یک مقداری کم رنگ شده عنوان کرد

 

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :