کاشف اسرار – رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از پلمپ ۷ داروخانه گیاه پزشکی متخلف در این استان خبر داد و گفت: نظارت‌ها بر عملکرد داروخانه‌ها جدی تر می‌شود.

صالح محمدی در گفت و گو با  مهر، اظهار کرد: حفظ نباتات در کشاورزی گیلان از دو جنبه بسیار مهم است، اولاً نباتات محلی و بومی که در این منطقه رشد می‌کنند، دارای خصوصیات و ویژگی‌های خاصی هستند و حفظ این نباتات به معنای حفظ تنوع ژنتیک و ارثی زمینه‌ای آن‌ها است که در تولید محصولات کشاورزی این منطقه نقش بسیار مهمی دارد و ثانیاً، حفظ نباتات در کشاورزی گیلان به معنای حفظ محیط زیست و حفاظت از منابع طبیعی است.

وی از فعالیت ۳۶۳ داروخانه گیاه پزشکی در گیلان خبر داد و افزود: شهرستان تالش با ۶۹ داروخانه گیاه پزشکی بیشترین تعداد داروخانه‌های گیاه‌پزشکی در سطح استان گیلان را داراست و همچنین ۵۸ داروخانه گیاه پزشکی در سطح شهرستان رشت به عنوان مرکز گیلان فعالیت می‌کند.

این مسئول با اشاره به اینکه همه داروخانه‌های گیاه پزشکی از مسئول فنی فارغ التحصیل رشته‌های گیاه پزشکی، زراعت، باغبانی و تولیدات گیاهی استفاده می‌کنند، گفت: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مسؤول صدور و تمدید مجوز این داروخانه‌ها بوده و سازمان جهادکشاورزی و مدیریت حفظ نباتات این سازمان وظیفه نظارت بر داروخانه‌های گیاه پزشکی را بر عهده دارد.

محمدی از انجام ۴۳۲ بازدید و بازرسی از سطح داروخانه‌های گیاه پزشکی گیلان خبر داد و افزود: بر اساس این بازدیدها، ۲۸ مورد تخلف گران‌فروشی، ۲۱ مورد مشاهده سموم تاریخ مصرف گذشته و ۱۷ مورد مشاهده سموم قاچاق و تقلبی بررسی شده است و از این تعداد ۷ مورد منجر به پلمپ داروخانه شده است.

 

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :