رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از آغاز برداشت مرکبات از سطح ۱۱ هزار و ۲۷۶ هکتار از باغ‌های این استان خبر داد و گفت: پیش بینی می‌شود کشاورزان استان گیلان، امسال ۲۲۰ هزار تن محصول مرکبات برداشت کنند.
صالح محمدی افزود: ۹۰ درصد مرکبات استان گیلان پرتقال از نوع ارقام محلی، خونی و تامسون، ۵ درصد نارنگی و ۵ درصد سایر مرکبات شامل نارنج، لیمو، دارابی، بالنگ و گریپ‌فروت است.
محمدی یادآور شد: بیش از ۲۶ هزار بهره‌بردار مرکبات در گیلان وجود داشته و شهرستان‌های رودسر، املش و لنگرود عمده شهرستان‌های تولید کننده مرکبات استان گیلان هستند.
وی اظهار کرد: امسال از مرکبات تولید شده استان برای ذخیره سازی میوه شب عید استفاده خواهیم کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان تصریح نمود: اوایل آذر ماه تا اواخر دی ماه زمان برداشت مرکبات در گیلان است که عمدتاً با برداشت نارنگی آغاز می‌شود.
محمدی به سطح زیر کشت نارنگی در گیلان اشاره کرد و گفت: ۶۶۰ هکتار سطح زیر کشت نارنگی در گیلان وجود دارد و از این مقدار پیش‌بینی می‌شود ۷ هزار و ۸۰۰ تن محصول به ارزش اقتصادی ۷۰۲ میلیارد ریال برداشت شود.
وی به برداشت نارنج نیز اشاره نمود و تاکید کرد: ۶۱۰ هکتار باغ نارنج با پیش بینی تولید ۷ هزار تن محصول به ارزش اقتصادی ۳۵۰ میلیارد ریال در گیلان وجود دارد.
محمدی به آغاز برداشت مرکبات استان گیلان با برداشت محصول نارنگی و نارنج اشاره کرد و گفت: ۲ واحد فرآوری مرکبات با ظرفیت ۵۸ هزار تن در شهرستان رودسر در تولید کنسانتره، اسانس و روغن مرکبات فعالیت می‌کند.

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :