کاشف اسرار –  رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان از تصویب کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برای بخشودگی 20 درصدی بدهی معوق کارخانجات چای شمال کشور خبر داد.

صالح محمدی با اعلام این خبر گفت: با طرح پیشنهاد سندیکای چای شمال کشور از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان و موافقت استاندار و اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، بخشودگی ۲۰ درصدی بدهی معوق کارخانجات تولید چای شمال کشور تصویب شده و مهلت یک ساله برای پرداخت بدهی در نظر گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه 90 درصد باغ‌های چای کشور در استان گیلان و 10 درصد دیگر در استان مازندران قرار دارد، افزود: بالغ بر 60 هزار خانوار چای‌کار در 25 هکتار باغ چای شمال کشور به تولید و پرورش این محصول اشتغال دارند.

این مسوول افزود: امسال با برداشت 149 هزار و 310 تن برگ سبز چای، 33 هزار و 595 تن چای خشک در 172 کارخانه چای‌سازی در دو استان گیلان و مازندران استحصال شده است.

به گفته محمدی ، در حال حاضر بیش از 140 کارخانه در حوزه‌ی چای و فرآوری جانبی با ظرفیت بالغ بر ۲۰۰ هزار تن در گیلان فعالیت دارند و تصمیم کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان برای بخشودگی 20 درصدی بدهی معوق و مهلت یک‌ساله در راستای کمک به رونق تولید و رفع موانع آن انجام شده و امیدواریم شاهد نتایج مثبت آن در صنعت چای کشور باشیم.

 

پایان پیام

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :