rss
منو

اخبار برگزیده :

کد خبر : 72820 دسته بندی : اجتماعی, اخبار, استانداری گیلان, خانه مطبوعات گیلان, رسانه تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۱۹ - ۱۷:۳۱
× +

نگاهی به همه وعده‌های شکست خورده استاندار گیلان در مورد خبرنگاران !

کاشف اسرار – سرپرست سازمان برنامه و بودجه استان گیلان اعلام کرده است که «پرداخت سهم بیمه تکمیلی خبرنگاران استانی محمل قانونی ندارد.» این وعده استاندار گیلان بود که البته در گذشته نیز سابقه داشت و ظاهرا دیوان محاسبات چنین پرداختی را دارای ابهام می‌داند.

به گزارش کاشف اسرار ” به نقل از ” جارستان ” این اولین بار نیست که وعده استاندار گیلان در مورد خبرنگاران دود می‌شود و به هوا می‌رود.

تجربه نشان داده که تقریبا همه وعده‌های استاندار در مورد خبرنگاران شکست خورده است.

در زیر نگاهی به این وعده‌ها داشتیم

 

استفاده از خبرنگاران در روابط عمومی ادارات

استاندار گیلان در همان ابتدای سکانداری قول داد از ظرفیت و توان خبرنگاران در روابط عمومی دستگاه های اجرایی استفاده شود.  با این حال تنها دو سه نفر از خبرنگاران بیشتر متعلق به یک خبرگزاری نزدیک به دولت در روابط عمومی‌ ادارات روی کار آمده‌‌اند. دولت همیشه از ضعف اطلاع رسانی خود گلایه می‌کند و معتقد است مشکل اصلی دولت ضعف اطلاع رسانی است.  در روابط عمومی ادارات ضعف مشهود خبرنویسی بارها دیده شده است که نشان می‌دهد هیچ کار تخصصی در این زمینه انجام نمی‌گیرد. کافی است به پرتال خبری ادارات دولتی در این زمینه مراجعه شود.

 

وعده مسکن خبرنگاران

در مراسم روز خبرنگار سال گذشته استاندار گیلان وعده داد با مساعدت راه و شهرسازی درخواست اصحاب رسانه فاقد مسکن را پیگیری کند. قرار بود  زمین مسکن خبرنگاران در کنار مسکن مهر رشت  برای خبرنگاران فاقد مسکن در نظر گرفته شود. ولی بنا به گفته مدیرعامل خانه مطبوعات استان،  هیچ اقدامی از سوی اداره کل راه و شهرسازی گیلان درباره وضعیت مسکن خبرنگاران صورت نگرفت و علی رغم پیگیری ها، مدیرکل این اداره تمایلی به برگزاری جلسه با ارشاد و خانه مطبوعات نداشت. راه و شهرسازی استان  به صورت غیرمستقیم گفته است که نمی‌تواند لیستی که ارشاد داده را وارد طرح نهضت ملی مسکن کنیم. سوال منتقدین این است که اگر نمی‌شد چرا اعلام آمادگی کردید و از اصحاب رسانه درخواست لیست کرده اید؟!

 

تریبون آزادی که خبری نشد

عباسی در مرداد سال ۱۴۰۱ وعده برگزاری تریبون آزاد با خبرنگاران بدون محدودیت زمان و بدون محدودیت سؤال را ارائه کرده بود که حتی یک بار نیز برگزار نشد.. استاندار گیلان امسال در اول شهریور و روز پزشک نشست خبری روز خبرنگار را برگزار کرد که بیشتر شبیه یک طنز بود.

بیمه تکمیلی که ناگهان غیر قانونی شد

محمد رضا رستمی سرپرست سازمان برنامه و بودجه استان  درباره  موافقت شفاهی استاندار گیلان با درخواست مدیر عامل خانه مطبوعات استان مبنی بر پرداخت سهم بیمه تکمیلی خبرنگاران گفته است: این پرداخت محمل قانونی ندارد و نمی توان پرداخت کرد و  اگر قانونی وجود دارد که سازمان مدیریت و برنامه ریزی می تواند سهم بیمه خبرنگاران را پرداخت بکند به بنده اعلام شود تا پرداخت کنم.

 

گفتنی است پرداخت بیمه تکمیلی در گذشته نیز صورت گرفته بود و مشخص نیست که چرا جلوی آن گرفته نشد. با توجه به این موارد به نظر می‌رسد یا استاندار گیلان قوانین را نمی‌داند و می‌خواهد وعده‌ای دهد و یا مدیران استان خط ایشان را نمی‌خوانند. البته خبرنگاران اولویت هزارم مدیران استان ما نیز نیستند و با کوچکترین نقدی بر آشفته می‌شوند؛ ولی حتی احترام ظاهری آنها نیز حفظ نمی‌گردد. مثل برگزاری روز خبرنگار در روز پزشک و با وعده تریبون آزادی که هرگز محقق نمی‌شود. وقتی در مورد خبرنگاران که تریبونی دارند وعده‌‌ای محقق نمی‌شود نباید انتظار داشت در مورد اقشار دیگر نیز عمل گردد. این مشت نمونه خروار است.

 

 

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :

Top