کاشف اسرار –  رئیس ستاد انتخابات استان گیلان گفت:برابر محاسبه و اعلام ستاد انتخابات کشور استان گیلان با حضور ۸۰۸۰۲۵ نفر به مشارکت ۴۰/۱۵ درصد در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری رسید.

محمدجلایی در تشریح این خبر اظهار کرد: در ۱۱ دوره انتخابات مجلس که در گیلان برگزار شد، در دوره اول مجلس ۲۴ اسفند سال ۱۳۵۸ مشارکت ۴۳/۶۵ و در دوره یازدهم که ۲ اسفند سال ۱۳۹۸ برگزار شد مشارکت ۴۱/۹۸بوده است.

وی با اشاره به حضور پرشور گیلانیان در همه ادوار پای صندوق های رای، تصریح کرد: گیلان به لحاظ تعداد شرکت کنندگان رتبه ۱۱ کشور و به لحاظ درصد مشارکت رتبه ۲۵کشور می باشد و در انتخابات مجلس امسال ۱۳۰۹۵ نفر بیشتر شرکت کرده اند.

این مسوول ، گفت: سلامت و امنیت در انتخابات گیلان نمره بسیار خوبی در استان داشته و عملکرد ستاد انتخابات استان و شهرستان ها و هیات های نظارت و عوامل حفاظتی و تلاش رسانه ها و نامزدها بسیار خوب ارزیابی شده است.

جلایی ، گفت: عملکرد اجرای تمام الکترونیکی در حوزه انتخابات رشت و خمام بسیار دقیق و سریع و غیرقابل خدشه بود و در کل استان ۴۰۰۱۹رای باطله ماخوذه در انتخابات مجلس داشتیم که در حوزه انتخابیه رشت و خمام شامل فقط قسمت۳بند الف ماده ۲۲ یعنی ۸۶۷۸رای سفید بوده که از حدنصاب ماده ۹ ؛برابر تبصره۳ماده ۲۲ کسر می گردد در نتیجه انتخابات به دور دوم نرفته است.

وی گفت: هم اکنون در حال بررسی اعتراض های نامزدها در هیات های اجرایی و نظارت هستیم و در مسیر قانون برابر جدول زمان بندی کارها ادامه خواهد یافت و انتظار می رود نامزدها با تمکین به قانون در چارچوب ضوابط درخواست ها را پیگیری کنند و لازم است همه نامزدها با مراجعه با سامانه شفافیت مالی ؛ هزینه های انتخاباتی خود را فورا ثبت کنند در غیر این صورت از داوطلبی در آینده محروم خواهند شد.

 

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :