کاشف اسرار – مدیرکل بیمه سلامت گیلان ، گفت : در اجرای طرح رایگان پوشش همگانی بیمه سلامت برای اقشار کم درآمد، تمامی فاقدین پوشش بیمه درمانی به ویژه اقشار کم درآمد، پنج دهک درآمدی پایین وهمه ساکنین در روستاها وشهرهای زیر ۲۰هزار نفر به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

محمود عاطف راد ” در تشریح طرح رایگان پوشش همگانی بیمه سلامت گفت: در اجرای این طرح بیش از یک میلیون و یکصد هزار نفر در این استان تحت پوشش قرار گرفتند.

وی افزود: پنج دهک درآمدی پایین جامعه به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند. همچنین تخفیف‌های ویژه برای سایر دهک‌ها در نظر گرفته شد؛ به طوری که دهک ششم ۲۰ درصد، دهک هفتم ۳۰ درصد، دهک هشتم ۴۰ درصد و دهک نهم ۵۰ درصد حق بیمه خود را پرداخت می‌کنند و مابقی توسط دولت پرداخت می‌شود.

به گفته این مسوول ، این موضوع گام مهمی در جهت افزایش دسترسی مردم به خدمات بهداشتی درمانی است. توجیه ما نیز در این زمینه خدمت رسانی بیشتر و آسیب کمتر به مردم است

عاطف راد ” در پایان یادآور شد: هم استانی‌های عزیز برای اطمینان از داشتن بیمه پایه خدمات درمانی خود می توانند کد دستوری #۱۶۶۶* را شماره گیری کنند و یا می‌توانند برای اطلاع از پوشش بیمه‌ای و یا برای پاسخگویی به سوالات خود با تلفن گویای ۱۶۶۶ تماس بگیرند.

Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :