کاشف اسرار –  رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت ، گفت : کمیسیون با لایحه پیشنهاد  نام گذاری بخشی از رینگ ۹۰ متری شهر رشت تا محدوده مسکن مهر به نام نامی ‘شهید رئیسی’ موافقت می‌کند .

نادر حسینی ” طی سخنانی در نشست مشترک کمیسیون های برنامه بودجه و فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت ، گفت : با احترام به مقام وزیر شهیدمان در مورد لایحه نامگذاری معبری در محله سرچشمه حوالی میدان زرجوب با توجه به آنکه معبر عملا بلوار نبوده و محله به نام زرجوب و سرچشمه شناخته شده است ، پیشنهاد می‌گردد پس از ساخت تقاطع های غیر هم‌سطح یکی از تقاطع ها، به نام  ‘ تقاطع غیر همسطح شهید امیرعبدالهیان’  مزین شود.

نادر حسینی از شهرداری برای سیاه پوش ساختن محلات شهر و آماده سازی فضای شهر برای عزاداری ایام محرم تقدیر کرد.
– لزوم توجه به صحت عبارات و عناوین درج شده در لوایح ارسالی به شورا
یک عضو کمیسیون فرهنگی شورا نیز در این جلسه با تایید این مطلب که لوایح ارسالی لازم است دارای مستندات کافی و لازم باشد گفت: شهرداری در تحریر و نوشتن عناوین  و جمله بندی‌ها دقت لازم را مبذول کند تا با اشتباهات تحریری در افعال یا نام‌ها با ایرادات حوزه تطبیق مواجه نشویم.
هادی رمضانی پاچکناری ”  در سخنان دیگری با موضوع حمایت مالی از باشگاه ورزشی سپیدرود شهر باران گفت: حامیان این باشگاه اقشار مختلف همشهریان از نوجوان تا پیشکسوت را در بر می گیرد و به استعدادیابی و رشد ظرفیت ها مشغول است و لذا با عنایت به این که مبلغ درخواستی بسیار بالا است پیشنهاد می کنم با لایحه موافقت اما پرداخت مبلغ در چند مرحله و با توجه به تحقق بودجه شهرداری انجام شود.
وی به اهمیت و ظرفیت بالقوه سازمان سرمایه گذاری اشاره داشت و گفت : ساختمانی که این سازمان در آن فعال است، متراکم بوده و فضای کاربری لازم برای فعالیت این سازمان را ندارد و خوب است با فروش ساختمان مذکور مکان مناسبی برای همکاران بخش سرمایه گذاری شهر فراهم کنیم.
– پرهیز از ایجاد انحراف بودجه در هزینه های مدیریت شهر
محسن سماکچی عضو کمیسیون بودجه شورا نیز با اظهار آنکه  مبالغ پرداختی شهرداری به تیم های مختلف سالانه بالغ بر ۵ تا ۶ میلیارد تومان است گفت: ما برای حمایت‌های هدفمند چارت تهیه کرده ایم و لازم است در عمل به مفاد آن پایبند باشیم.
در این جلسه مطرح شد تغییر مدیریت‌های پی در پی در باشگاه‌های ورزشی موجب ایجاد آسیب به بدنه ورزشی و کاهش انگیزه ها بین اعضای تیم ها می‌شود.
_حمایت های مالی شهرداری رشت مدیریت شود
 دیگر عضو کمیسیون فرهنگی شورای رشت نیز ضمن تسلیت ایام پرکرامت و سوگواری ماه محرم در شرح لوایح جلسه گفت:
با سخنان سماکچی، عزیزی و رمضانی موافقم و گاه مشکل ما این است نمی‌دانیم  کدام نهاد متولی و تایید کننده نامه های ارسالی به کمیسیون است.
محمد حسن عاقل منش ، گفت: بعنوان مثال نمی‌دانیم چند تیم مشابه با هر تیم یا باشگاه درخواست کننده حمایت در این شهر موجود است.
وی با اظهار آنکه در این دوره نسبت به دوره های قبل لوایح حمایت های مالی پرتعداد شده است گفت: اگر نهاد متولی هیات فوتبال و یا هر ارگان دیگر است، آمار بگیریم و حمایت‌ها را طبق اولویتها مدیریت کنیم .
عاقل منش گفت: دقت کنیم کل بودجه حمایتی یکسال در شش هفت ماهه اول سال هزینه نشود.
در این جلسه با چند لایحه حمایت از هیات های مذهبی، قرآنی و فرهنگی و لایحه تامین یک دستگاه اتوبوس برای اعزام مربیان فرهنگی به مشهد موافقت شد.
در ادامه پس از بحث و بررسی با لایحه تقسیط عوارض بدون پیش پرداخت صدور پروانه ملکی واقع منطقه یک شهری رشت و همچنین لایحه  تملک ملک واقع در حریم رودخانه واقع در میدان امام علی موافقت گردید و اعلام شد این ملک سال گذشته خریداری نشد و امسال باید با رقم کارشناسی بالاتر ملک را خریداری نماییم .
در این جلسه با لایحه رهن یک واحد آپارتمان در ساختمان تندیس واقع در گلباغ نماز نیز موافقت شد.
انتهای پیام
Print Friendly, PDF & Email

اشتراک این خبر در :