اختصاصی/ نقدی بر اجرای کنسرت هیراد و سینا درخشنده در انزلی ؛ چرا مخاطب به حاشیه رانده شد؟
#### ۱. **تغییر رفتار هنرمندان: از صمیمیت تا فاصلهگیری؟**
سینا درخشنده در سالهای ابتدایی فعالیتش، با عکسهای یادگاری و تعامل مستقیم با هواداران شناخته میشد؛ رویکردی که بخشی از جذابیت اجراهای او برای مخاطبان جوان بود. اما در کنسرت اخیر انزلی، این تعامل حذف شد. آیا این تغییر، نشاندهندهی گذار از “هنرمند مردمی” به “ستارهای دور از دسترس” است؟ اگر چنین است، آیا این فاصلهگیری به ضرر رابطهی هنرمند با مخاطبان تمام نمیشود؟
#### ۲. **موسیقی پاپ و قرارداد نانوشته با مخاطب**
ژانر پاپ، بر پایهی ارتباط عاطفی و شخصی با مخاطب بنا شده است. حمید هیراد نیز با ترانههایی مانند «دست خودم نیست»، این پیوند را تقویت کرده است. وقتی هنرمندانی با این سبک، ناگهان از تعامل فیزیکی خودداری میکنند، گویی بخشی از ماهیت موسیقی پاپ را نادیده گرفتهاند. آیا این تصمیم، نوعی گسست از انتظارات طبیعی هواداران محسوب نمیشود؟
#### ۳. **سازماندهی یا سهلانگاری؟**
برگزاری کنسرت بدون امکان عکسبرداری با مخاطبان، نیازمند توضیح است. آیا این تصمیم از سوی تیم مدیریتی هنرمندان بوده یا نتیجهی ضعف برنامهریزی اجرایی؟ در هر صورت، **عدم اطلاعرسانی شفاف** پیش از رویداد، به احساس سرخوردگی دامن زده است. مثالهای مشابه (مانند برخی کنسرتهای داخلی با قوانین شفاف) نشان میدهد که اگر محدودیتها از قبل اعلام شوند، مخاطبان با آگاهی بیشتری شرکت میکنند.
#### ۴. **آیا شهرت، هنرمند را تغییر میدهد؟**
این ادعا که “شهرت موجب فاصله گرفتن هنرمند از مردم میشود” نیازمند بررسی است. هنرمندان بینالمللی بسیاری وجود دارند که با وجود محبوبیت گسترده، همچنان به تعامل با مخاطبان پایبندند (حتی در قالب ملاقاتهای محدود یا ارتباط مجازی مؤثر). اگر شهرت بهانهای برای کاهش ارتباط تبدیل شود، آیا این روند به اعتبار هنرمند آسیب نمیزند؟